Senaste nytt

Ta hem teknikprylar från USA för försäljning

P.E.

Medlem
Jag misstänker att ett flertal här har köpt teknikprylar i USA i syfte att sälja varorna lite dyrare här hemma och få lite extra pengar på fickan. Eftersom att jag mer eller mindre regelbundet är i USA så kanske inte det är en sådan dum idé?

Har någon några värdefulla tips angående vilka produkter som ger lägst/störst vinst? Hur stor risken är att fastna i tullen? + övriga tips, do's and don´t's, etc... :)
 
I stort sett hopplöst och inte värt besväret om inte du hittar någon nisch.
Dessutom måste man veta branchen/området ganska bra för frågor om garantin uppstår alltid.
Angående tullen är du OK upp till 4300 kronor i värde.
 
Last edited:
jag köpte 20 st Ipad3 när jag var över sist och sålde..om jag säger så så gick jag snuskigt med vinst på detta

Jag har flugit till usa i 13 år nu och aldrig har jag fastnat i tullen..jag har blivit sniffad av knarkhund med ingen har varit intresserad av att kolla mitt bagage.
 

agehall

Medlem
Klart man kan importera lite ipads eller liknande, men det är alltid en risk, iaf om det inte är en väldigt eftertraktad vara i Sverige och som är svår att få tag på.

Det finns dock nischer som går väldigt bra att importera. Rätt sorts verktyg och kameraobjektiv kan vara extremt lönsamt, men det kräver också en hel del research och kunskap.
 
Om man vill ta hem något från resan så kanske en titt på tradera.com kan ge bra indikation på vad som säljer just nu.

Men överlag så går nog det mesta att plocka hem och sälja med vinst.
 

P.E.

Medlem
Låter lovande :) Tar nog hem ett mindre antal ipads i juli för att se hur lätt de säljer. Säljer de bra så tar jag hem ännu fler nästa gång jag är i staterna. Det vore ju underbart att tjäna pengar genom att spendera pengar.
 

rvarttinen

Medlem
Kollega som tragit hem ett mindre antal Android lurar, Samsung Google Nexus S på sin tid. Genom att sälja dem betalades de hans egen ...
 

NiNE

Medlem
Min erfarenhet är att appleprodukter alltid går hem. Det blir dock inte så mycket vinst på dem. Främsta anledningen till att jag gör det är för att få ihop tillräcklig årlig spend till 2-4-1-vouchern...
 

NiNE

Medlem
På tal om det har jag en orörd ipad3 köpt i apple store i fredags, pm:a om ni vill köpa den för inköpspris.
 
Jag kanske fattar det inte men med dagens USD kurs självkostnaden på en platta är ju 3800 vilket är endast 600 mindre än hos äpple hemma. Where is the catch?
 
Toppen