Senaste nytt

Lågprisflyg på långdistanslinjer - Något passagerarna kan acceptera

Jacob

Medlem
En fjärdedel av resenärerna har inga problem att flyga långa distanser och 74 procent är dessutom beredda att välja bort de traditionella fullservicebolagen mot lågprisflyg på långa resor. Detta visar en ny undersökning från Skyscanner.

Av de som kan tänka sig att använda lågprisflygbolag på längre sträckor är 22 procent beredda att göra det på flygningar mellan fyra och sex timmar, detta i utbyte mot mindre säten eller begränsat benutrymme. 48 procent skulle klara flygningar på upp till nio timmar och 10 procent skulle acceptera att sitta trångt på flygningar över tio timmar.

De 1800 resenärer som deltog i undersökningen blev också tillfrågade vad som skulle attrahera dem att välja ett lågprisflygbolag på en långresa. 35 procent anser att benutrymmet är viktigt medan 18 procent nämnde fritt incheckat bagage. 14 procent tyckte underhållning ombord var viktigt och 9 procent uppskattade gratis mat och dryck.
 

ulagun

Medlem
Är väl bara önska dessa 74 % Lycka till!!!
Vore intressant att veta vilken erfarenhet de tillfrågade har av långdistans flygningar.
Själv anser jag att smärtgränsen är nådd efter några LH flygningar FRA-EZE på runt 13 timmar i fullsatt economy cabin.
Huga!
 

Palazzi

Medlem
Är inte så förvånad.. Finns ju många som flyger charter dessa sträckor redan.

Själv hade jag inte satt mig i ett lågprisflyg Europa-Sydamerika, men alla har vi olika värderingar & prioriteringar :)
 

henrik l

Medlem
Hmm, dom kanske missade i undersökning att få fram att de 10% som accepterar att sitta trångt på flygningar över 10 timmar samtliga är kortare än 160 cm:p Jag skulle våga påstå att den typen av undersökningar håller antagligen en erbarmligt låg kvalitet, eftersom dom som beställer dem inte har någon större aning om vad de beställer, mer än att att dom bara vill ha några snygga diagram och procentsatser.
 

Traveller

Medlem
Vilka var målgruppen för denna undersökning? Var detta en förfrågan från Expedia själva till kunder tagna ur deras egna kunddatabas? Om det är så är ju målgruppen redan tydlig och troligen inte affärsresenärer.
 
Toppen