Senaste nytt

Jobb inom flygindustrin i Sverige

j-n

Medlem
Jag letar förbrilt efter ett nytt jobb inom flygindustrin i Sverige, gärna Stockholmsområdet.
Någon som har några tips förutom det som Swedavia, SAS, Malmö Aviation och Norwegian lägger ut på sina hemsidor.
Jag är värken pilot eller flygledare så dessa är inga alternativ...
Tacksam för svar!
 

Marcus01

Medlem
Vad är det du vill göra då och vilken kompetens har du? Finns ju en galen massa olika jobb, lasta bagage, incheckning, köra elefanten, pax service, security mm mm....
 

MarcusC

Medlem
Jobba flygplats? Eller industri? Saab AB har väl lite verksamhet i Sthlm/Järfälla...annars e det väl Linköping eller Volvo Aero,Trollhättan...sen finns en del underleverantörer..men vad definierar du som flygindustrin ( inte flygbolagen ? utan industrin som levererar mot flygplanstillverkare etc?)
 

Lonelyflyer

Medlem
Kan väl själv erkänna att jag sneglar på jobb inom branschen, jobbade för några år sen på sas call center och saknar den tiden otroligt mycket.
Blir ju inte bättre att vara här o snoka på dagarna heller :cool:

Dock är nog resebyrå eller nåt enklare på en flygplats, har ingen utbildning som backar upp nån seriösare position.
känner att mina Ediss och Amadeuskunskaper snart behöver fyllas på igen - även om det bara är Amadeus de kör idag.

Alternativet är ju ett resande jobb!
 

Lonelyflyer

Medlem
Jag letar förbrilt efter ett nytt jobb inom flygindustrin i Sverige, gärna Stockholmsområdet.
Någon som har några tips förutom det som Swedavia, SAS, Malmö Aviation och Norwegian lägger ut på sina hemsidor.
Jag är värken pilot eller flygledare så dessa är inga alternativ...
Tacksam för svar!

kollat Menzies Aviation?
de sköter mycket på flygplatsen, incheckning och sånt
Vad har du gjort innan?
 

Abbe

Medlem
kollat Menzies Aviation?
de sköter mycket på flygplatsen, incheckning och sånt
Vad har du gjort innan?

Allt förutom Menzies Aviation! Menzies Aviation suger som företag och dom tar inte handom sina anställda! Dock om du verkligen inte kan få jobb någon annanstans så är Menzies en lösning! Där får alla jobb.
 
Hej,

kan hjälpa mig? Söker leverantörer av Saab Aerotech i Linköping.
Har arbetat på Airbus A380 i Frankrike och letar efter jobb i Sverige?

mvh Thomas
 
Toppen