Senaste nytt

Bästa Scandic Frukost i Stockholm??

Aramisa

Medlem
Hej på er!!

Tänkte gå & käka frukost på Scandic någon dag för jag fick erbjudande om att testa den gratis :) Har någon erfarenheter från de olika Scandic hotellen i Stockholm om vilket hotell som är bäst? Inser att deras frukost är standardiserad, men kan tänka mig att någon av dem säkert är snäppet vassare än de andra?!

TACK!!
Aramisa
 

Morgan

Medlem
Spekulerar visserligen bara, men jag skulle satsa på nya flaggskeppet Grand Central vid centralen. I andra hand Anglais vid Stureplan, som har bra frukost som pågår länge. Hasselbacken kanske om du vill ut på Djurgården någon helgmorgon?
Dessa tre borde vara en nivå över övriga i innerstan. De är också de dyraste hotellen.
 

Johannes

Medlem
På Scandic gäller ju sämre hotell ju bättre frukost enligt min mening, Linköping Väst har bättre än City, i detta fall skulle jag säga kungens kurva eller järva krog.
 

ski

Medlem
Har bott på de flesta Scandic i Stockholm (inte Hasselbacken). Min ordning: Grand Central, Anglais, Foresta (bäst utsikt) därefter kan det kvitta men dessa har något bättre utbud (Grand Central bäst)
 

nemme

Medlem
Jag har testat några olika Scandics i Stockholm. Dock inte det senaste året, men Anglais hade då den bästa frukosten enligt mig.
 

Luchtii

Medlem
Bodde på Grand Central förra veckan. I mitt tycke riktigt bra frukost jämfört med andra Scandic-hotell i området.
 

extacn

Medlem
Alla Scandic (möjligen med undantag för de senaste flaggskeppen) kör med exakt samma budgetost, budgetskinka och läskiga äggröra Lindahls Mejeriprodukter AB
Menigo Foodservice AB - Scandic Hotels fortsätter servera sina gäster mat från Menigo - Mynewsdesk.
Det enda som brukar skilja är att man kan få pressa apelsiner själv (en kladdig historia med stänkrisk) på Anglais, att man kan få grädda en våffla själv (Sergel Plaza när de hade buffén på gamla stället) etc. På Norra Ban är det någon som skivar alla tomater 05.45 och de är inte i toppskick 3 timmar senare.
På vilket sätt skiljer sig GC från de andra?
 

Morgan

Medlem
Alla Scandic (möjligen med undantag för de senaste flaggskeppen) kör med exakt samma budgetost, budgetskinka och läskiga äggröra Lindahls Mejeriprodukter AB


Sen jag såg den där äggröreförpackningen på ett Scandic för ett par år sedan frågar jag alltid om de gör äggröran själva innan jag tar av den på hotell. Som gamla testamentet säger: Man ska inte koka killingen i sin moders mjölk... :)

sen så finns det trots allt en skillnad i min värld en skillnad i miljö och nivå på personal mellan flaggskeppshotell och motellen, äen om äggröreeländet är det samma.
 

Aramisa

Medlem
Låter som det kanske blir Grand Central... med ett förbehåll... måste ringa upp dagen innan och fråga hur fullt det är på hotellet... finns inget värre än knökad frukost med mammor som brer picknickmackor till höger och vänster, när allt man vill är att äta i lugn och ro...
eller jo, det skulle vara den där färdiga äggröran då :(
 
Toppen