Senaste nytt

Vilken flygplats har värsta överpris?

Dr. Miles

Expert
Jag var på Beijing flygplats idag och där sålde de en flaska vatten(500 ml) för 30 CNY(ca 33 SEK) som man kunde köpa i stan för 1,5 CNY(ca 1,8 SEK).:eek::eek::eek:

Vilken flygplats tycker du att de har överpris på restauranger/barer/butiker?
 

Mikael

Medlem
Har också stört mig på priset av vattenflaskor på Beijings flygplats :) Dock var det några år sedan jag ens försökte köpa på mig vatten där. 30CNY är mer än vad jag minns. Kaféer/restauranger på kinesiska flygplatser är överlag dyra jämfört med priser downtown.
 

Lukas2

Medlem
Nu är det sällan jag köper något och käka och dricka, men Arlanda är väl inte jättebilliga... köpte en macka och en svart kaffe och fick ge 89 kr. Oslo var ju inte världsbilliga de heller... men Norge är ju alltid dyrt. :)
 

Luchtii

Medlem
Märkligt, när jag var på PEK i mars så tyckte jag det var riktigt billigt. Köpte en 50 cl iste för 4 CNY i utrikesterminalen och blev förvånad över hur billigt det var.
 

Singapore

Medlem
i DOH kostade en flaska med vatten (0,5 l) motsvarande 28 kronor om jag inte minns fel, samtidigt kos tar bensinen där 3-4 kr/l. Ingen schysst jämförelse men lite kul att bensinen är sjukt mycket billigare än vattnet.
 

Dr. Miles

Expert
Märkligt, när jag var på PEK i mars så tyckte jag det var riktigt billigt. Köpte en 50 cl iste för 4 CNY i utrikesterminalen och blev förvånad över hur billigt det var.

Välkommen till BusinessClass.se, Luchtii!
Ja, ett café på T3E(utrikesterminal) sålde en kopp Milk tea för 8 CNY och jag tyckte att det var magstarkt av butiken som sålde mineralvatten för 30 CNY.
 

Luchtii

Medlem
Välkommen till BusinessClass.se, Luchtii!
Ja, ett café på T3E(utrikesterminal) sålde en kopp Milk tea för 8 CNY och jag tyckte att det var magstarkt av butiken som sålde mineralvatten för 30 CNY.

Tackar!
Ska tillbaka till PEK i slutet på juli, ska försöka undersöka detta! Men troligtvis kommer jag befinna mig i CA-loungen under hela vistelsen där.
 

mry

Medlem
Tackar!
Ska tillbaka till PEK i slutet på juli, ska försöka undersöka detta! Men troligtvis kommer jag befinna mig i CA-loungen under hela vistelsen där.

Har de vip service och hämtar dig med bil om man ska till loungen?, eller hur undviker man att gå på flygplatsen? ;)
 
Toppen