Senaste nytt

Ovanligt bemötande på KLM eller så ska det vara?

Sist flög jag KL TATL i Economy och så vid drinkserveringen blev jag hälsad med "Thank you for flying with us. Do you have chosen your meal, chicken or pasta?" När jag märkte att det bara mig hon frågade undrade jag varför och fick svaret att hon kollat manifestet och jag verkade vara en FF. Vi pratade lite om flygresor osv och när jag berättade att på AF har man länge sedan börjat servera cappuccino, latte och annat undrade hon hur. Det förvånade mig att AF och KL verkar inte ha samma koncept ombord och även olika leverantörer.

Det här kanske är engångsföreteelse men jag tycker det var ett jättebra initiativ.
 

agehall

Medlem
Praktexempel på hur iaf jag gillar att bli "uppmärksammad" ombord. Enkelt och diskret - du vet att de vet att du är en viktig FF. Alla andra behöver inte veta.
 

Air France/KLM

Företagsrepresentant
Air France och KLM är fortsatt två skilda bolag i mer eller mindre allt, så också "ombordprodukten". Roligt dock att du uppskattade servicen, låter trevligt!

Sist flög jag KL TATL i Economy och så vid drinkserveringen blev jag hälsad med "Thank you for flying with us. Do you have chosen your meal, chicken or pasta?" När jag märkte att det bara mig hon frågade undrade jag varför och fick svaret att hon kollat manifestet och jag verkade vara en FF. Vi pratade lite om flygresor osv och när jag berättade att på AF har man länge sedan börjat servera cappuccino, latte och annat undrade hon hur. Det förvånade mig att AF och KL verkar inte ha samma koncept ombord och även olika leverantörer.

Det här kanske är engångsföreteelse men jag tycker det var ett jättebra initiativ.
 

ulagun

Medlem
Som jag nämnt tidigare har pursern på LH kommit fram till mig och hustrun vid lågflygningar i economy och erbjudit glas champagne samt några vänliga ord.
 

nilsson

Medlem
Jag har också varit med om det flera gånger, och var väldigt förbryllad första gången det hände "Welcome Mr. Nilsson. Is everything in your chair working? Do you know where to go once we arrive?"

Jag har fått för mig att det händer oftare i januari och februari än resten av året, som om det kommer ut ett memo vid nyår varje år. Men det kan vara slump eller inbillning förstås.
 
Toppen