Senaste nytt

Layover i Doha... erfarenheter? Finns det något hotell?

Cotten

Ny medlem
Hej!

Jag riskerar att behöva spendera natten på Dohas flygplats i augusti.

Någon som har bra eller dåliga erfarenheter av detta och kanske har några tips?
Finns hotell innanför gatearna eller måste man ha Visum och hur lätt och dyrt är det?

Mvh, Victor
 

cmj

Medlem
Om jag inte missminner mig så gäller inte det ifall man flyger från Norden.

Ja, det vet jag ingenting om, det framgår inte på den länkade sidan. Dock vore det ju konstigt om det inte skulle gälla från Norden?!

Sist jag flög så flög jag från Tyskland och då gällde det.
 

bL0m

Medlem
Hej!

Jag riskerar att behöva spendera natten på Dohas flygplats i augusti.

Någon som har bra eller dåliga erfarenheter av detta och kanske har några tips?
Finns hotell innanför gatearna eller måste man ha Visum och hur lätt och dyrt är det?

Mvh, Victor

Tjena Victor,

Välkommen!

Bäst är om du tar kontakt med resebyrån eller hemsidan som du bokade resan hos för att stämma av förutsättningen.
 

themroc

Medlem
Om du flyger i ekonomiklass (och övernattning inte ingår) kan det vara värt att kolla in Oryx Lounge, där finns ett tiotal sovfåtöljer i separat sektion.
 

Kimmo Klemola

Ny medlem
Jag kan också rekommendera Oryx loungen för 125 QAR, väldigt enkelt. Vill du in i Doha kostar visum 100 QAR och köps på plats. Qatar Airways kan ordna transithotell och visum för 150 USD - Mellanlandning i Doha | Qatar Airways Global. Om du vill in på egen hand, säg till vid Qatar Airaways check-in att du vill ha ett blått boarding pass (Doha final destination) och inte ett gult (transfer boarding pass). Detta visar du sedan när du ska kliva av bussen från flyget, med blått pass slipper du ta fram hotellbokningar och visa för personalen. :)

Har du 12+ timmar kan jag varmt rekommendera W Doha eller Oryx Rotana.
 
Last edited:

Singapore

Medlem
Problemet är att om du köper dig in i Oryx Lounge så bör du räkna med att inte få stanna där längre än tre timmar. Förövrigt är DOH den tråkigaste flygplatsen av den digniteten som jag har varit på, så satsa på att köpa ett visum och hitta något hotell istället.
 
Last edited:

Johan_G

Medlem
Kolla upp det här ordentligt för Doha är ett riktigt bottennapp att bli sittande på någon längre stund. Jag flög ARN-DOH-SIN förra året och fick sitta och glo i 8 timmar mellan flygen, det har lett till att jag numera är helt immun mot QR, jag vägrar kategoriskt att flyga med dom tills dom har snickrat klart den nya flygplatsen.
 
Toppen