Senaste nytt

10 Nätter på Bali, Hotell?

Svenska73

Medlem
Hej,

Vi åker till Bali 16-26 juli. Vi är en familj med 3 barn (5,12,16 år) och vill ha det lugnt och trevligt. Målet är att bo bra, utan att betala mer än 1500 kr/rum per natt och undvika "trashiga" medresenärer. Tittar på Condrad samt The Laguna. Har guldkort på både Hilton och Starwood. Är även öppen för andra förslag. Vill egentligen bo på en mindre resort, behöver inte vara stor kedja. Stranden ska vara bra och inte för vågig. Äldsta dottern vill shoppa så om shopping är inom 20 minuter är det en bonus. Vad säger ni Bali experter? Guida oss! Tack på förhand.
 

Senator

Moderator
Jag har varit på Conrad 2 gånger, och i en vecka varje gång dock utan barn. Finns bra möjligheter för barnen, dock ej shopping :) stranden är inte 100% sand vid vattnet.

Svårt, jag gillar verkligen Conrad men svårt att bedöma hur det blir med barn. Dock är hela Nusa Dua halvön ganska lugn, så man måste åka iväg med bil för restaurang och shopping
 

doc

Medlem
Även jag kan varmt rekommendera Conrad. Är du Hilton Guld kanske du har tur och blir uppgraderad till en Conrad Suite. Stranden är utmärkt och servicen på hotellet är fantastisk. Det finns aktiviteter för barn, även om vi reste dit utan barn. Vad gäller shopping så är det som Senator säger. Det finns dock någon form av galleria cirka 25 minuter bort, men vi var aldrig dit, då vi inte är så mycket för shopping. Jag skulle dock generellt säga att det inte finns så mycket bra shopping på Bali. Jag skulle hellre rekommendera shopping i Singapore eller Hong Kong om ni mellanlandar någonstans på vägen.
 

niksal

Medlem
Jag var på bröllopsresa på Laguna Resort. Fint ställe, men blev riktigt irriterad att allt kostade extremt mycket på resorten. Det var dock kort väg (promenadavstånd) till Bali Collection om nu shopping var viktigt. Men jag skulle nog inte bo på Laguna, och knappast i Nusa Dua överhuvutaget om jag skulle på nytt till Bali. Jag har för mig Conrad är lite mera "lokalt" beläget så det låter som ett bättre val.
 

Unicornone

Medlem
Nusa Dua påassar ju utmärkt om man vill åka till Asien men inte om man vill åka till Bali..... Majoriteten av hotellen på ND ser ut som vilket schysst hotell som helst.

Hela ND är ju ett turistområde, inget ställe där Balineser bor precis. Vill man ha mer Bali så är väl Sanur bättre, skulle rekommendera Bali Hyatt det är som en tidskapsel, väldigt mycket kultur där men ska renoveras vilken minut som helst nu. Var där första gång 1979 och kom åter 31 år senare, om jag säger att det var likadant så överdriver jag inte. Det låg förvisso i djungeln då, det kan man knappast säga numera.

Shopping, Kuta eller Denpasar, jag gillar personligen inte Kuta då det är som medelhavet på 80-talet med en miljon inkastare :=( Mycket Javaneser också som inte är lika vänlig som Balineser.

Generellt så ska man inte äta på hotellen om man nu inte bryr sig om vad saker kostar. TEx en Bintang 30cl kostar runt 40:- på Hyatt, närmaste strandhak 60cl för 16:- (förra vintern).
 

jimmy_h

Medlem
Spenderade två veckor på Bali i slutet av oktober förra året och kan varmt rekomendera följande:
- Villa Balquisse (Jimbaran)
Mysigt hotell som ligger i närheten (en väg måste man korsa) den fantastiska stranden Jimbaran. Undvik dock strandrestuarangerna som är de sämsta och dyraste på hela bali
- De bästa restaurangerna på Bali heter Bambu Bali (Nusa Dua) och Bonsai Cafe (Sanur)
- Waka di Ume (Ubud). Lite dyrare men kan jag rekomendera detta hotell. Betala lite extra och få balkong över risfälten. Boka även in en matlagningskurs i Ubud
- Tandjung Sari Hotel (Sanur). Egen strandremsa på Sanur. Lite mer turistigt men helt ok. Bättre än Kuta
- Courtyard by Marriott (Nusa Dua). Lyxigt men bra pris. Vi bokade 4 nätter för 3. Finns bra erbjudande om du samtidigt blir Marriott medlem. Mycket lägre pris än Hilton men mycket bättre då Hilton är lite slitet medan Mariotte är nybyggt
 

Svenska73

Medlem
Spenderade två veckor på Bali i slutet av oktober förra året och kan varmt rekomendera följande:
- Villa Balquisse (Jimbaran)
Mysigt hotell som ligger i närheten (en väg måste man korsa) den fantastiska stranden Jimbaran. Undvik dock strandrestuarangerna som är de sämsta och dyraste på hela bali
- De bästa restaurangerna på Bali heter Bambu Bali (Nusa Dua) och Bonsai Cafe (Sanur)
- Waka di Ume (Ubud). Lite dyrare men kan jag rekomendera detta hotell. Betala lite extra och få balkong över risfälten. Boka även in en matlagningskurs i Ubud
- Tandjung Sari Hotel (Sanur). Egen strandremsa på Sanur. Lite mer turistigt men helt ok. Bättre än Kuta
- Courtyard by Marriott (Nusa Dua). Lyxigt men bra pris. Vi bokade 4 nätter för 3. Finns bra erbjudande om du samtidigt blir Marriott medlem. Mycket lägre pris än Hilton men mycket bättre då Hilton är lite slitet medan Mariotte är nybyggt

Tack för tips. Marriott såg fräscht ut men inte på stranden eller? Tandjung såg super ut, har mailat dom. Hade aldrig hittat det själv, stort tack. Ska titta på Villa B nu:)
 
Toppen