Senaste nytt

SJ Mastercard

agehall

Medlem
Jag blev just uppringd av en tjej för SJ Prios räkning. Först trodde jag det handlade om någon undersökning, men det visade sig snabbt att hon ville sälja på mig ett SJ Mastercard.

Highlights av erbjudandet:
* Gratis i 12 månader
* Nivågrundande poäng
* Använd 5ggr före 15/8 2012 och man får en övernattning i herrgårdsmiljö
* 15kSEK kreditlimit per default

Hon kunde dock inte svara på om det är ett World Mastercard (vilket tex EB MC är). Inte för att jag direkt behöver det, men jag tänkte att en gratis hotellnatt kan ju vara trevligt, så jag lät henne skicka mig ett kort...

Ifall någon annan funderar på att skaffa detta kort så kan det ju vara läge att försöka få samma erbjudande.
 

Johannes

Medlem
Är den där hotellnatten mot motkrav att du köper trerättersmiddag på hotellet för typ 395 kr/person?
 

agehall

Medlem
Ja, man verkar få betala för maten. Dock fanns det en del roliga hotell, så det väger upp en del. Men jag är inte säker på att jag kommer att använda min voucher.
 

mry

Medlem
Det är SEB som ger ut kortet så det är typ samma kort som SAS, de använder dock inte world i namnet på kortet.

Har man svart sj prio behöver man bara handla för drygt 80 000 kr på ett år får man svart sj prio kort utan att ha åkt en enda tågresa. Har man svart sj prio är kotet gratis och man får 0,3 poäng på SJ prio per krona man handlar för på kortet. Man kan t.ex. boka tågresor eller hotellnätter på scandic för poängen man får.
 

mry

Medlem
Så en snabbguide för att få ett gratis mastercard, besöka lungen på Stockholm C samt en hotellnatt på ett år:

Man får 1000 poäng när man registrerar sig till SJ prio.
Handla för 50 000 kr på kortet så får du 5000 poäng till och får ett grått kort.
Handla för 95 000 kr när du fått det grå kortet så får du ett svart kort.
Nu har du 25 000 poäng och kan boka en hotellnatt på Scandic eller First hotel för dem.
Har du svart kort behöver du handla för 83 333,33 kr per medlemsår för att behålla kortet och får mastercard kortet gratis.

När du har svart kan du besöka sj lounge på Stockholm c och få gratis kaffe samt lite frukost ibland ;)

Man får dessutom lite extra för pengarna om man visar sitt priokort på scandic och first hotel.
 

Morgan

Medlem
Är det bara jag som tycker SJ Prio-kortet på Black-nivå är väldigt förmånligt?

Handla för 83 000 kr per år och få en gratis ToR i första klass Stockholm-Köpenhamn? Använder man de bästa MasterCard-korten som ger pengar tillbaka, får man 1% tillbaka, d.v.s. 830 kronor i det här fallet - billigt för en ToR Stockholm-Köpenhamn! Dessutom avgiftsfritt kort. Samlar man SAS-poäng med Mastercard räcker 83000 kr i spend bara till en enkel Stockholm-Malmö, sen tillkommer flygtransfer * 2 och skatter.

Synd att jag missade Mileage Run-dealen :)
 
Toppen