Senaste nytt

HON bagage tag i Lufthansa First Class, råder tydligen delade meningar om detta

jurgenb

Medlem
Jag var av uppfattningen (och erfarenheten) att HON tag får man om man reser med LH F oavsett hurvida man är HON Circle eller ej.
Tydligen lär SK ut annat till sin personal på ARN vilket jag minsann fick höra när jag checkade in mitt bagage och påtalade att det väl skulle vara en HON tag på bagaget..

"Nej det skall vara *A Priority lärde vi oss för några månader sedan" var fröken i incheckningens kommentar.
Jag stod dock på mig och sa att icke sa nicke, LH F är HON tag.. seså..

Inte för att det spelar någon större roll men lär SK ut fel så är det väl på sin plats att någon rättar till det.

Sen kan man undra om det är som SK "lär ut" så torde ju utbudet av HON tagar inte behöva vara tvåsiffrigt i hyllan med tanke på hur många HON som lär passera ARN.
 

MarcusC

Medlem
Jag har de få gånger jag rest LH F alltid fått HON tag, dock har jag någon gång fått påpeka detta för SAS check in staff i GOT. Tror mest det handlar om okunskap hos vissa check in agenter. Det är säkert vanligare med HON som reser LH ut från ARN&GOT än passagerare som reser F...?!
 

Magino

Medlem
Kan hälsa att det spelar stor roll om man har HON tag eller inte. I julas när jag reste med LH F fick jag ingen HON tag på bagaget som jag checkade in på ARN däremot fick väskan jag checkade in i FRA när vi mellan landade där det. Planet blev lite sent och vid bytet i HKG hade jag endast 40min tills nästa plan gick. Det hela slutade med att när jag kom fram i BKK kom endast väskan med HON tagen ut på bagagebandet och väskan utan HON var kvar i HKG. Så stå på dig, det kan vara avgörande ifall du får ditt bagage eller inte!
 

Malu

Medlem
Håller med om detta. När jag reste från ARN så fick jag en vanlig priotagg men orkade inte diskutera. Efter bytet till LH F i FRA så hade någon dock bytt ut taggen mot en HON och manuellt tejpat fast den ordentligt!
 

jurgenb

Medlem
Då är således SK uppe i det blå bokstavligen om de "lär" ut detta till sina front-desk agenter..
 
Toppen