Senaste nytt

Lufthansa service nivå suger

Traveller

Medlem
Nu har jag tyvärr flugit med LH igen.. Airbus 321 från ARN till MUC med Business fram till rad 14 fast endast 4 kunder på alla dessa stolar. Bakom skynket, som dom inte drog för, var det fullt och jag satt på rad 15. Vi vet ju alla att det blir trångt att sitta bredvid varandra och arbeta så jag tog min dator och satte mig på rad 14, sista raden i business, 10 rader bakom de andra. Det tog nog inte mer än en minut så kom en skata och sa åt mig att sätta mig en rad bak igen. Jag försökte få henne att inse att det kanske inte gjorde så mycket eftersom serveringen (den torra skinksmörgåsen) redan skett. Inte en chans, jag fick inte sitta där, inte ens då jag sa att jag trots allt har ett "svart kort" inom Star Alliance bolag. Helt sjukt, varför inte ge det lilla extra till kunderna, finns det lite plats så var lite flexibel.. Så på min hemresa från Lyon, flög MUC till LYS men skulle flugit SK via CPH hem men missade det, blev det LH igen. Denna gång via FRA. Planets avgång blev 50 minuter försenat, ankomsten till Frankfurt blev 21.10 med plats på plattan, min gate för ARN flighten öppnar 21.10 och skall avgå 21.40. Blev det någon information om Stockholmsflyget, inte då. Alla andra förbindelser men inte Stockholm, fast det stod på listan dom hade visade det sig. Då jag gick av planet frågade jag om Stockholm och fick svaret B10, hon tittade på klockan som nu var 21.20 och sa, det är lugnt du hinner. In i bussen och det gick inte fort.. Så som sista passagerare kommer jag fram till gaten efter en språngmarsch och blir mottagen med orden "vi hade tänkt åka utan dig". .. Underbart fint Lufthansa.. Inte heller har de svarat ännu på mitt klagomål som den här tråden började med.. Nej, Lufthansa har inte många poäng i min bok. Jag känner mig, oavsett om jag är i Business eller Economy som ett paket som dom transporterar från A-Ö..

SAS- Jag gillar ER!
 

flying

Medlem
SAS- Jag gillar ER!

Jag har personligen svårt att se hur man motiverar att som i SAS fall ha business på EN rad i en förövrigt full B737-800. Utan att överhuvudtaget ha något skynke. Matupplevelsen som många prisar SAS för här blir ungefär som att sitta i toakön och äta middag! Fast smaken är ju som sagt olika:)
 
Har blivit en hel del ARN-MUC med just LH. I höstas var det konstanta förseningar, vilket man märker ganska mycket när man reser i princip varje vecka. Vi hade till slut vadslagningar om vad veckans förseningsorsak skulle vara, inte OM vi skulle vara sena, utan varför. Som regel så var det vädret vid MUC på nerresan (vilket inte märktes nåt av när man landade förutom en gång när det faktiskt var dimma)... och sent inkommande flyg eller sena anslutningspassagerare på hemresan. Under våren har det funkat bättre, men det är nog bara för att dom verkligen inte ens kunnat försöka skylla på vädret och inte kommit på något bättre ;)

"There's no better way to fly", vad gäller i alla fall ARN-MUC, visst... när man väl kommit upp i luften kanske =)
 

Roger J

Medlem
...Vi vet ju alla att det blir trångt att sitta bredvid varandra och arbeta så jag tog min dator och satte mig på rad 14, sista raden i business, 10 rader bakom de andra. Det tog nog inte mer än en minut så kom en skata och sa åt mig att sätta mig en rad bak igen...

Med all respekt, så tycker jag inte att man kan flytta till en högra kabin på eget bevåg.

Det enda man kan göra med ovanstående scenario är väl att på ett trevligt sätt tillkalla purserns uppmärksamhet och diskret fråga om det går för sig att flytta till en tom rad i Business Class. Säger personalen nej så är det bara att finna sig.

Det är ju minst lika irriterande om man sitter i Business och personalen inte brys sig om passagerare som tar sig "friheter"?
 

Traveller

Medlem
Jag tänkte vi kunde diskutera lite kring Lufthansas service som jag tycker har blivit allt sämre. Ofta pappmuggar i Business class för kaffet, ofta då serveringen är slut stänger personalen in sig bakom sitt skynke och försvinner, känns rätt fel att höra deras interna skratt där bakom.

Flög med LH från TLS - FRA - ARN i torsdags i business. Kom till gaten i Toulouse och det första dom säger i incheckningen då jag lämnar fram mitt svarta kort är "we do not have any food for you because you booked your ticket to late". (eehhhh jag bokade biljetten 6 timmar innan avgång, 2 timmar innan planet ens lämnade Frankfurt och var lastat). Sedan ändrade hon sig plötsligt och sa att det visst fanns mat ombord. Väl ombord så säger stewarden, "I guess you were informed that we have no food for you". Jag blev givetvis lite smågalen och sa åt henne att man sagt mat skulle finnas och att om jag skulle vilja ha en torr macka skulle jag rest ekonomiklass. Jag fortsatte och sa att jag vill ha ersättning och kan hämta en voucher i Frankfurt. Okej, sa hon och talade med markpersonalen som skulle fixa det. Jag fick min torra ekonomiklass lufthansa smakarblahablaha smörgås och en Sect... Väl i Frankfurt gick jag till Lufthansas "Customer service" och bad om vouchern jag blev lovad. Det fanns inget meddelande i systemet och jag blev inte särskilt vänligt mottagen. Bad att få prata med Managern. Han kom och det är nu jag blir överdjävligt förbannad! Den gubbstrutten ger mig en voucher på ------ 10 jäkla Euros!!!!!!. Tyvärr gick mitt plan om 20 minuter så jag hann inte ens tala om för honom vad jag kände just då men deras Customer service har fått sig ett brev som jag hoppas dom sent glömmer. Ett riktigt slag i ansiktet - 10 euros... för mellanskillnad mellan Business class och Ekonomi... Åker inte LH igen om inte dom skickar en gåva god nog.:mad:

NU KOM SVARET FRÅN LUFTHANSA! LÄS OCH GISSA OM JAG BLIR FÖRBANNAD!!! Här är det solklara beviset på att Lufthansa inte tar varken ansvar eller bryr sig om sina kunder.
NoName.jpg
 
Det som är mest irriterande är trenden att Europeiska företag bryr sig mindre om sin intra-Euro business class och den mjuka produkt som skiljer mellan Y och C. Det finns få anledningar att betala för C som det är så...
 
NU KOM SVARET FRÅN LUFTHANSA! LÄS OCH GISSA OM JAG BLIR FÖRBANNAD!!! Här är det solklara beviset på att Lufthansa inte tar varken ansvar eller bryr sig om sina kunder.

Ursäkta???!!! Där här kan inte vara sant. Svaret är ju helt sanslöst tycker jag. Svara hellre att "vi beklagar vad som hänt" än att skriver ett långt brev med meningslösa bort förklaringar och hänvisning till "Contract of Carriage". Egentligen jag som resenär är ointresserad hur mycket de har plats att förvara maten onboard. När jag reser i C förväntar jag mig att få det service som jag betalat för.
 

agehall

Medlem
Jag är rätt säker på att de annonserar att man får mat ombord i C, så jag skulle nog faktiskt ta mig tid att hota med att stämma dem. Det är ju helt oacceptabelt att de svarar sådär.
 

Traveller

Medlem
Jag är inte den som låter sådana här saker bero. Älskar att kämpa mot bjässarna, mest för att det finns så många som inte orkar eller kan/har mod att klaga själva. Ingen skall få utnyttja mig eller någon annan... Jag är arg.... Hoppas ni väljer andra bolag än Lufthansa!
 

agehall

Medlem
Ska man vara riktigt noga, så ska man för varje resa jämföra med LHs priser etc och sedan skicka en redogörelse till deras kundtjänst och motivera varför man valde ett annat bolag.
 
Toppen