Senaste nytt

Inget direktflyg till Vilnius från Stockholm

johannesa

Medlem
Inte för att det har varit nåt stort problem för mig fram tills nu men det finns inga direktflyg till Vilnius från Stockholm. Skyways verkar vara de som flög senast men la ner linjen i mars, dvs. till och med innan konkursen. Det verkar som om jag kommer att jobba ganska mycket där med ett större jobbprojekt nästa år och plötsligt blir det ganska viktigt med vettiga förbindelser både för mig personligen men också för att få projektet att funka. Är det inte lite märkligt att Stockholm saknar en direktlinje dit? Någon som vet om nåt är på gång? Vilken är annars bästa rutten dit?
 
Tyvärr hittar bara alternativ via RIX. Kollade som exempel till mitten av september 2012. Det som var intressant var att KVS visar en DY avgång som alternativ via RIX och sen vidare med BT till VNO. Avgångs tiden är ju värdelöst på söndag morgon. :confused:

2012-06-06 23-35-28.png
 

fly4fun

Medlem
Skyways slutade flyga till Vilnius i mars och jag var med på en av de sista flighterna. Vilnius har alltid haft konstiga förbindelser med Stockholm. Senaste året har det pendlat mellan 0 och 3 bolag på linjen. Ett tag kunde man även flyga Estonian Air direkt och Wizzair flög även till Nyköping ett tag. Skyways har haft mellan 1 och 3 avgångar per dag. Dom gånger jag har flugit har det varit allt mellan 3 pax i en E135 till 80% beläggning i en B735 från Estonian. Helst skulle jag se SAS flyga på linjen, men jag antar att B736 är för stor. Kanske skulle SAS kunna flyga CRJ9 CPH-VNO-ARN-VNO-CPH, men jag gissar att SAS inte planerar nått sånt heller. Jag har faktiskt inga ideer vem som skulle kunna flyga på linjen, tyvärr.
 

Jacob

Medlem
Flygbolaget med flest anslutningar och bäst tidtabell är nog Air Baltic. Jag kan räkna ihop tre möjliga anslutningar per dag med en anslutning i Riga på mellan 30 och 60 minuter.

Finns även skapliga anslutningar med Estonian via Tallin (två per dag).
 

johannesa

Medlem
Tack för tipsen. Håller med om att Air Baltic verkar vettigast. Får väl hålla tummarna för att nån plockar upp linjen igen till nästa vår.
 

Xilan

Medlem
Helst skulle jag se SAS flyga på linjen, men jag antar att B736 är för stor. Kanske skulle SAS kunna flyga CRJ9 CPH-VNO-ARN-VNO-CPH, men jag gissar att SAS inte planerar nåt sånt heller.

Detta är ett återkommande tema när det gäller SAS. Det finns många linjer som har potential, men det stupar på att B736 är för stor. CRJ9 hade som vanligt varit perfekt lämpad men dessa är baserade i Danmark eftersom SAS är ett bolag som styrs av danska intressen.
 

Agö

Medlem
Detta är ett återkommande tema när det gäller SAS. Det finns många linjer som har potential, men det stupar på att B736 är för stor. CRJ9 hade som vanligt varit perfekt lämpad men dessa är baserade i Danmark eftersom SAS är ett bolag som styrs av danska intressen.

Plus 1,3 miljoner skåningar!
 
Toppen