Senaste nytt

Till Amsterdam i student anda...

Det var dags igen att vara på resande fot privat. Denna gång blev det Amsterdam med tre vänner.

Vi nappade på en av SAS kampanjer under senaste halv året och bokade biljetter i Monkey tur/retur för 1500 kr samt när du har 100% intjäning i Economy samt 25% EBG tillägg så 2500 poäng blev det för en tur/retur resa till kontot med. Vi hade haft innan resans avgång en hetsig diskussion om hur bokar vi hotellet och var vi kommer att bo. Till slut mot in vilja blev det en bokning via Hotels.com till Hotel Hilton Amsterdam. Jag var nöjd än så länge att vi valde att flyga med SAS istället för DY kompisbiljetter och bo på Hilton.

Det var en solig fredags morgon den 25 maj när vi parkerade bilen till Flygets Långtidsparkeringen i Märsta. Tjing 176 poäng intjänad till EB konto.

Sen till Gold incheckning för att lämna våra väskor. Det är ju underbart när SAS visar flexibilitet och vi alla fyra kunde checka in, lämna våra bagage och fick platserna vid nödutgång och nära varandra. Vi som kunde ju spela Monopol med iPad under resan. hih. Jag sa ju att vi var på resande fot i student andan. Jag fick själv platsen 10A med extra benutrymme... vi flög ju med korta tjockisen - B736.

En brunch aktigt frukost blev det onboard. Den obligatoriska champagnen ville man ju ha. Första miniatyr flaska blev ju den vanliga Pommery men andra fick jag ju från Business och det var ju Nicolas Feuillatte. Scandinacian Tapas platter som jag köpte var god och kan rekommendera. Tjing 86 poäng till mitt EB konto igen.

2012-05-31 23-49-19.jpg

Efter lite mat och Monopol spel var det dags för ankomsten till AMS. Som ni ser det var jätte fin väder och det var varmt under hela helgen. Runt 25 grader på dag tid men kvällarna/nätterna var ganska svala. :)

2012-05-31 23-52-36.jpg


Efter ankomst till AMS tog vi tåget till Amsterdam Central Station och sen taxi till Hotel Hilton Amsterdam. Jag nämnde ju att vi hade bokat våra rum genom hotels.com så förväntade inte att vi skulle få något extra med mitt Hilton Gold.

Jag blev positivt överraskad av inchecknings personal när jag fick frågan: "Do you want upgrade for one room or complimentary breakfast and Wi-Fi for all of you?". Jag ville ju dela glädjen med mina vänner så valde gratis frukost och Wi-Fi till oss alla. Vi fick ju våra rum bredvid varandra och mot kanalen som enligt Hiltons bookningssida rankas prismässigt högre än stadsvyn så en liten rum upgrade fick vi. :) Frukosten var jätte god med complimentary Cava.

Gillade jätte mycket om hotellet fast tycker att det ligger alldeles lång ifrån City för att du skulle gå. Du kan välja spårvagnen 5, 15 eller 17 samt taxi funkar ju alltid. Hotellet har faktiskt fortfarande den gamla Hilton loggan på taket...

Hotellet har ju en jätte härlig terass så ett antal G&T blev det under vistelsen. Några hundra EB poäng tjing igen till kontot.

2012-05-31 23-43-32.jpg


Vad gjorde vi annat under resan... Det blev en middagskryssning och Segway tur som jag kan varmt rekommenderas (BestDam Segway Tours), samt en massa trevliga stunder med vänner i en härlig stad med sol, värme, trevliga människor och mycket att se. Lördags kvällen ägnade vi åt Loreens ESC vinst. Här kommer några bilder...

2012-05-31 23-45-00.jpg


PS: Den vita byggnaden längst ner till höger är ett parkeringshus. ;)
 
Last edited:
Skippade ni loungen på Arlanda? (kanske tråkigt att lämna någon av vännerna utanför)

Hej Jonas, det gjorde vi faktiskt både i ARN och AMS. Jag träffade Malin Selander och hennes Jonas i ARN och det blev en lång pratstund med massa skratt... Vi reste ju som "studenter" så inte tid för Lounge. :rolleyes:
 
Toppen