Senaste nytt

125% intjäning till EuroBonus för Första Klass på Continental?

Carlos

Medlem
Jag har varit ingenom retroregistreringshelvetet efter en tur och retur EWR-LAX i feb (innan mergern). Båda biljetterna bokades i hög economy och bokas om (med mellanskillnaden betald) till F och A (F).

Efter att väntat i tre månader otaliga email med SAS guld/ eurobonus kundservice får jag veta att förstaklass på CO ger 125% procent av milen flugna.

Med tanke på den risiga hanteringen av mitt ärende hittills skulle jag vilja kolla med er här, stämmer detta verkligen?

125% är ju tamefasiken det sämsta jag hört. Speciellt eftersom Z klass bara ger 100%.

- Carlos
 

Palazzi

Medlem
Det kan inte stämma.... ska vara 200% på såväl Continental (nu inbakat i United) som på United....även i Business (Z undantaget).
Finns ingen information om undantag i.om retroregistrering på hemsidan heller...

Bara på dem igen och tjata!:)
 
Last edited:

Cornelius

Medlem
Nej, som Palazzi säger, kan det där ju inte stämma. Du får nästan fråga SAS efter referensen för de där 125%, för enligt officiella tabeller finns ingen bokningsklass som ger denna sats.
 

Carlos

Medlem
Har mailat guldservicen igen och hoppas att mitt ärende hamnar hos någon annan. Trist, hade högre tankar om SAS kundservice.
 

Carlos

Medlem
Nu har jag fått svar från SAS guldservice om att First Class på CO ger 125%. Ska jag fortsätta tjata eller vad gör jag? :/
 

Palazzi

Medlem
Skicka en skärmdump från vad som står i SAS egen lista över krediteringar...:

Continental kreditering.jpg

http://www.flysas.com/shared/EuroBonus/Earn-points/airlines/Continental-Airlines/#
 

Carlos

Medlem
En fråga på det, kan man översätta min intjäning direkt till %? Alltså om eco är 600 (antagligen 100%) kan man anta att F etc. genom 1200 min poäng är 200%?
 

Senator

Moderator
Jag har flugit med CO i F kabinen och det har varit bokningsklass "Z" som om jag läser rätt skulle generera 100%. Men om du har varit i F kabin med bokningsklass "A" känns 125% konstigt. I så fall borde det vara 100% eller 200%.
 

AABack2ARN

Medlem
Jag har flugit med CO i F kabinen och det har varit bokningsklass "Z" som om jag läser rätt skulle generera 100%. Men om du har varit i F kabin med bokningsklass "A" känns 125% konstigt. I så fall borde det vara 100% eller 200%.

Jag har vid tillfälle har sett något om att F och C på CO enbart genererar 125%. Den som har tillgång till SAS informationssite för resebyråer torde kunna verifiera detta. Jag har just nu inte det. Har dock inte flugit CO där fram så jag vet inte vad man får som EuroBonus medlem. Dock var det väl så att CO enbart ger 125% till sina egna medlemmar som flyger i business?
 
Toppen