Senaste nytt

Vilken är din senaste film ombord och vilka filmer tycker du funkar inte på flygplan?

Tycker ni om att titta på filmer ombord eller är det music som gäller?

För min egen del uppskattar jag möjligheten att se filmer på annat språk och från andra världsdelar ombord på planet.
Jag har nog sett det mesta hos AF/KLM nu och har även sett några filmer om och om igen.
Några filmer tycker jag är inget att ens ha där för man kanske inte vill ha sorgliga filmer med konstiga budskap när man är i luften.
Vissa filmer dock kändes som är grymbra och jag skulle gärna vilja ha fler dokumentär eller tv program.
Senaste favoriten är dock "Jamie Olivers 30-minute meals". Jag älskar själv att laga mat och hans sätt att laga mat är grymt.
Hade nog varit roligt med några avsnitt av Per Mobergs "Vad blir det för mat" på SAS flygningar :).

En annan dokumentär som var en stor tankeställare för mig förra året var dokumentären om vatten i flaskan.

Några senaste filmerna kan jag sammanfatta såhär:

1. Contraband. Mark Wahlberg är min favorit men denna filmen är inte värd att lägga tid på. Bara om du inte har annat att göra. Varken Ribisi eller Wahlberg imponerar. Känns som Mark gjorde det bara för pengar. Kanske hemma med vänner funkar denna filmen bättre.

2. In Time. Intressant koncept och bra drive i filmen. Inga nya saker men goth/vintage älskare har något att smaka på. Cillian Murphy är en ren nöje att titta på här.

3. MI:4. Fina utsikter, fina bilar, fin Dubai. Cruise börjar bli gammal och det finns en bra ersättare till honom här: Jeremy Renner. Dock är endast 9 år yngre Renner något att satsa på? Vore det inte bättre med något 80-talist? Dock tror knappast att det finns någon i samma viktklass som Cruise än.

4. Safe House. Svenske Daniel Espinosa gör en bra Hollywood debut. Jag gillade Snabba Cash filmatiseringen mycket och därför kommer skriva lite mer. Det är inte MVG än men en bra och stadig VG. Det är verkligt, verkligheten är skrämmande, kan jämföras kanske med Syriana. Vad som fattas är att visa lite mer av fighter, från sidan. Men det är inget Jason Borne film även om det finns många likheter. Filmen kunde vinna mer på att inte ha Robert Patrick med, hans roll här är svag. Kinnaman har spelat jättebra, klart känns mognaden. Fares Fares i en skurkroll imponerar. Det är nog dags för honom att göra mer av det, talangen finns ju ;). Hoppas vi får se mer av Espinosa i framtiden.

5. Girl with Dragon Tattoo(with Rooney Mara). Skippa det. Svenska versionen är mycket bättre.

:)
 
Tittar aldrig på film ombord då det inbyggda systemet då utbudet alltid brukar vara tråkigt och dåligt.

Otur?

Tittar jag så blir det på min iPad.

Kan istället nämna filmer jag sett nyss som jag tyckte var OK eller riktigt bra.

The Intouchables - riktigt bra.
The Dicator - haha, ja.. sevärd.
Nya Mission Impossible - bra film, sevärd.
21 Jump Street - lämpar sig nog mer åt min åldersgrupp, dvs runt 20 strecket(?).
Hamilton i nationens intresse - helt OK.

Ja, som sagt.

Dessa filmer i all ära men inget slår "Den gode, den onde, den fule" never ever.
 

Igorius

Medlem
Intressant! Jag passar själv ofta på att se på filmer som jag förmodligen inte skulle komma mig för att se hemma. Hade t.ex. ett antal vakna timmar att slå ihjäl på ZRH-PEK tur och retur för ett par veckor sedan, och plöjde då igenom ett flertal filmer på det ganska undermåliga IFE-system som erbjuds på de kärrorna (når verkligen inte upp till den nivå som C-produkten i övrigt håller - magert utbud och förhållandevis liten skärm).

Kände mest för lättsam underhållning, så det fick bli (såvitt jag kan minnas):

1. "We Bought a Zoo" (japp! feelgood med Matt Damon, som kanske inte direkt är minnesvärd...)
2. "Young Adult" (någon slags komedi som visade sig vara bland de sämre filmerna jag sett - mycket nöjd med att jag åt och drack rikligt samtidigt)
3. "Sherlock Holmes - a Game of Shadows" (hade inte sett den tidigare, i mitt tycke helt klart sevärd)
4. "One for the Money" (Katherine Heigl, det tog emot eftersom jag inte är något fan av "27 dresses" etc, men jag blev faktiskt hyfsat road)
5. Och avslutningsvis: "Albert Nobbs" (Glenn Close spelar kvinna som klär ut sig till man i ett märkligt irländskt kostymdrama - jag har inte riktigt bestämt mig för om jag tycker att den är sevärd eller inte, men har man mycket tid att slå ihjäl i en nedsläckt kabin så har man!).

Utbudet av TV-serier etc var om möjligt ännu magrare, jag höll tillgodo med ett resereportage från Dehli (som enligt den indiske programledaren är på väg att bli ett riktigt mode-Mecca, där det uppenbarligen ändå funkar fint att gå på societetsbrunch iklädd kostym och flip-flops) inför mitt besök där om en dryg månad. Lärorikt!
 
1. "We Bought a Zoo" (japp! feelgood med Matt Damon, som kanske inte direkt är minnesvärd...)
2. "Young Adult" (någon slags komedi som visade sig vara bland de sämre filmerna jag sett - mycket nöjd med att jag åt och drack rikligt samtidigt)
3. "Sherlock Holmes - a Game of Shadows" (hade inte sett den tidigare, i mitt tycke helt klart sevärd)
4. "One for the Money" (Katherine Heigl, det tog emot eftersom jag inte är något fan av "27 dresses" etc, men jag blev faktiskt hyfsat road)
5. Och avslutningsvis: "Albert Nobbs" (Glenn Close spelar kvinna som klär ut sig till man i ett märkligt irländskt kostymdrama - jag har inte riktigt bestämt mig för om jag tycker att den är sevärd eller inte, men har man mycket tid att slå ihjäl i en nedsläckt kabin så har man!).
Håller med din sammanfattning om filmerna. "Sherlock Holmes" var ju helt platt film, minns inte så mycket av den.

The Dicator - haha, ja.. sevärd.
Filmades på Roosevelt Hotel på Madison avenue. Vi brukade äta lunch tillsammans med statisterna och crewn från food trucks, det var bara att blanda i oss i stora folkmassan.
 
Toppen