Senaste nytt

Dubai & Mauritius med Emirates i business class. Del 2

segra

Medlem
Dax för del 2 då.

Väl framme på hotellet så blev vi snabbt omhändertagna av en trevlig dam som visade oss vägen till executive loungen där vi skulle checka in. Incheckningen gick väldigt smidigt och de informerade oss att om vi behövde något så skulle vi alltid vända oss hit så skulle de lösa våra eventuella problem eller önskemål. De visade oss sedan vårt rum som låg på 22:a våningen och var en 2 bedroom suite på 162m2! En flaska champagne samt frukt & belgisk choklad stod på menyn innan vi gick till sängs.

Morgon och ett fullspäckat schema som stod på tur väntade oss denna första morgon i Dubai, väck med mörkläggningsgardinerna i vårt (Frugans & Mitt) sovrum och vilken utsikt! Detta hade vi inte sett på natten innan och inte utan att man blir lite imponerad av denna skapelse. Burj al Arab så nära, Häftigt!!

DSC_0076.jpg

DSC_0097.jpg

Lite bilder på hotellrum samt omgivningar nedan.

DSC_0059.jpg

DSC_0066.jpg

DSC_0074.jpg

DSC_0062.jpg

DSC_0104.jpg

Efter en frukost som var otroligt omfattande och innehöll i princip allt, ja även Nutella! så bar det av mot Burg Khalifa för att åka upp i nästa skapelse. Passa på att beställa hemifrån via nätet så betalar man 100 AED istället för 400 när man väl är på plats. Lite turistiskt men ett ställe som jag tycker man måste till när man är i Dubai.

Tog denna bild på Burj Khalifa när ett av Emirates A380 flög förbi. De syns tydligt då Emirates står väldigt stort på undersidan vilket inte syns så bra på denna bild.

P1010464.jpg

Lite fler bilder från & runt Burj Khalifa samt Dubai mall.

DSC_0165.jpg

DSC_0169.jpg

P1010498.jpg


Tillbaka på hotellet, fortfarande upprymda av att se Burj al Arab, men nu på kvällen. Ännu häftigare tyckte iaf vi.

DSC_0142.jpg

Tog en bild på dagen & en på kvällen från balkongen och nog är Dubai trevligare att se på kvällstid.

DSC_0151.jpg

DSC_0193.jpg

Sammanfattningsvis var vi otroligt nöjda med Dubai och samtliga i familjen vill åka dit igen. Kanon fina stränder, fantastisk mat, rent & snyggt (Där vi var). Hotellet som vi bodde på var riktigt bra(Jumeirha Beach Hotel) och jag rekommenderar verkligen att bo på executive floor då man sparar MASSOR med pengar på det som ingår i detta.

Nu tog tiden slut, återkommer med flyg,lounge samt Mauritius info någon dag.
 
Last edited:
Tack!

Skall till Dubai i höst med BA, har sett fram emot det länge.
Får se om det blir ett besök hos Dubai skydiving också.. inget ni prövade? :)
 
Ja, jag har inte bokat hotell ännu och jag skulle gärna vilja klämma in en natt på Burj Al Arab bara för att testa.

Men priset...

17.900:- / natt för 2 personer, det är inte nådigt någonstans. :)
 

segra

Medlem
Bo inte där! Bokade restaurangen Al Mahara ( Den sk ubåts restaurangen ) till min frus 40 års dag. Mailade 3 ggr men inget svar! Påtalade detta på Hotellet där vi bodde(Samma kjedja) och de ringde över för att påtala detta. Tog 3v innan de svarade via mail. De sa att de inte fått mitt mail och därför inte kunde boka. Skitsnack enligt mig då jag mailade från olika adresser och även upplyste de om detta i mina mail. Jumierha Beach Hotel försökte kompensera på plats men jag avböjde. Tyckte det gjorde mer nytta att skita i dom så som dom sket på mig!
 
Bo inte där! Bokade restaurangen Al Mahara ( Den sk ubåts restaurangen ) till min frus 40 års dag. Mailade 3 ggr men inget svar! Påtalade detta på Hotellet där vi bodde(Samma kjedja) och de ringde över för att påtala detta. Tog 3v innan de svarade via mail. De sa att de inte fått mitt mail och därför inte kunde boka. Skitsnack enligt mig då jag mailade från olika adresser och även upplyste de om detta i mina mail. Jumierha Beach Hotel försökte kompensera på plats men jag avböjde. Tyckte det gjorde mer nytta att skita i dom så som dom sket på mig!

Så du rekommenderar inte Burj Al Arab alltså?
Jag som alltid haft en liten önskan att bo på detta 7(?) stjärniga hotell.

Fick mig en liten tankeställare i alla fall.
 

Igorius

Medlem
Tog själv en afternoon tea på Burj al Arab, ett förhållandevis billigt (och mycket välsmakande) sätt att i alla fall komma in i skapelsen, vilket kan vara kul.
 
Så du rekommenderar inte Burj Al Arab alltså?
Jag som alltid haft en liten önskan att bo på detta 7(?) stjärniga hotell.

Fick mig en liten tankeställare i alla fall.
Tror du får mer värde om du lägger pengarna på US miles med 100% bonuskampanj vilket är igång just nu. Du kan åka ganska långt i F med 125.000 poäng.
 
Tror du får mer värde om du lägger pengarna på US miles med 100% bonuskampanj vilket är igång just nu. Du kan åka ganska långt i F med 125.000 poäng.

Jo, det är sant.
Dock är det en dröm som varit där i många år.

Fast jag måste erkänna att priset avskräcker, 9.000:- / var för en natt..
Då är jag en som tycker hotell W i Barcelona med sina 2000:- / natt var i det högsta laget. (Brukar som princip bara betala 1-1500:- / natt som mest då jag tycker smärtgränsen går där.

Dock skulle Burj Al Arab vara mer än en hotellnatt, en upplevelse i sig så att säga men har svårt att motivera pengarna. :/


Edit: 125.000? 100.000 är ju max, 50+50 för 1750 dollar.
Synd att dollarn är så hög nu, annars hade det varit ett mycket bra köp!
 
Last edited:
Toppen