Senaste nytt

Tillgång till Lounge

Airbus747

Medlem
Som en följdfråga, får man tillträde till SAS Scandinavian Lounge i cph utan guldkort.
Åker business, förra året så köpte vi en uppgrade med optiontown och då fick vi acces till loungen på andra våning i cph, kan lova att champangen flödade*lol*
 

Airbus747

Medlem
I CPH har ju SAS 2 lounger enl. denna uppgifter från denna sida och så som jag uppfattar det som att man måste ha guldstatus för SAS Scandinavian Lounge, v2.
 

Roger J

Medlem
Om du reser i Business Class utan guldkort får du inte tillgång till "Scandinavian Lounge", det vill säga loungen på övervåningen. Du har då endast tillgång till "Business Lounge" på nedervåningen.
Hur som helst, det finns inte Champagne i någon av loungerna.
 

Jacob

Medlem
Generellt om du reser i business class men inte har SAS/Star Alliance guldkort så är det SAS business lounge på nedervåningen du har tillgång till.
Dock under vissa storhelger och under delar av sommaren då antalet besökare är lågt brukar de stänga en av loungerna för att även hinna med lite ordentlig städning.
Förmodligen hände exakt detta under ditt besök, loungen på nedervåningen var stängd och alla besökare hänvisades till Scandinavian loungen på övervåningen.

Champagne har jag heller aldrig sett i någon SAS lounge, men några gånger har de haft mousserande vin.

Hur som helst är det väl bara att tacka och ta emot. :)
 

Roger J

Medlem
Jo det fanns det, kanske för att det var Nyårsafton.

OK, det förklarar allt! Jag har fått Champagne på nyårsafton i Scandinavian Lounge på Arlanda också (och jordgubbar).
Och eftersom det är så få resenärer på nyårsafton hade de antagligen enbart Scandinavian Lounge öppen.
Mysteriet löst.
 

Gnopps

Medlem
Kul när flygbolag varierar sitt utbud beroende på årstid/högtid, gör lite skillnad i resevardagen.
 

Dr. Miles

Expert
Appropå högtider, en gång reste jag på julafton och då var SAS lounge på Stockholm Arlanda T5 stängd.
Menzies lounge bredvid SAS loungen var också stängd, så fick jag sitta på vanliga stolar vid gaten.

På Frankfurt hade Lufthansa stängt vissa lounger på den dagen och det var helt packad i Senator lounge(jag blev hänvisade dit). :eek:
 
Toppen