Senaste nytt

Air Astana - nu 4 stjärnor i Skytrax

Jacob

Medlem
I 2012 års Skytrax genomgång har det kazakstanska flygbolaget Air Astana hoppat upp till fyra stjärnor och ligger därmed högre rankad än exempelvis SAS.

Nu vet jag att många här är aningen skeptiska till Skytrax, inklusive jag själv, men undrar ändå vad detta bolag har att erbjuda för att hamna i samma liga som Air France, British Airways, Lufthansa och Swiss.
Något måste de ändå ha gjort rätt för att bli uppgraderade.

http://www.asiatraveltips.com/news12/56-AirAstana.shtml
 

Senator

Moderator
Jag hade lagt lika mycket trovärdighet i allt vad Skytrax gör som som att påstå att jag, Senator är Påven...

Jag läste mycket på deras sidor innan, men efter alla 4 inlägg blev a) avvisade eller b) totalt redigerade insåg jag att detta inte är annat en "Hoax with a pretty marketing front". Som mina kära engelska vänner skulle säga: "Absolute rubbish"
 

pep

Medlem
SKYTRAX: alle mine reviews (ca. 60) er gengivet i SKYTRAX. I de fleste tilfaelde kun ganske lidt redigerede. I enkelte tilfaelde er de redigerede til min utilfredsstilelse. Tydeligt at der er forskellige "editors" og enkelte tillader det ene, andre noget andet. Hvis ikke SKYTRAX, hvad der da bedre til at laese reviews i en systematiseret form? BC.se er det mest trovaerdige jeg har moedt, men jeg har ofte lidt svaert ved at finde rundt og finde for eksempel. et systematisk samling af reviews af economy class paa Sri Lankan Airlines.....Men det kommer nok naar vi bliver stoerre...?
 
Ja Skytrax sitter verkligen på höga hästar. Litar inte för 5 öre på dom. Dock fungerar det nog mer som vägledande om man söker bra/dåliga bolag.
 
Toppen