Gnopps
Medlem
Förra veckan flög jag Blue1 Köpenhamn-Helsingfors. Jag satt i loungen med min dotter i lekrummet och ville stanna där så länge som möjligt. Vi drabbades av en liten försening när vi skulle gå iväg från loungen och kom ut när det var 25 minuter tills flyget skulle gå. Jag fick halvt panik då jag såg att mitt flyg redan då stod som "Final call" och fick springa med dottern på armen. Lyckligtvis var det en bussgate så vi behövde inte springa långt. Väl vid gaten fick vi vänta rätt länge innan den stängde på riktigt, bussen tog oss till flyget omkring 15 minuter innan avgångstid.
SAS säger själva att man måste vara redo att boarda 20 minuter innan avgångstid, då ska de väl inte sätta Final call 25 minuter innan? Det var helt mitt eget fel att jag kom iväg för sent från loungen men jag har nästan aldrig varit med om bussgate till Helsingfors (speciellt som vi flög med en B717.
Också vill jag ge en känga till Kastrup som sedan några år tillbaka börjat med att inte publicera gatenummer förrän en viss tid innan avgång. Innan var det lätt att gå till gaten och sättta sig och vänta där. Så här tvingar de folk att shoppa och sitta i restauranger..
När brukar du gå till gaten för SAS-flyg inom Europa?
SAS säger själva att man måste vara redo att boarda 20 minuter innan avgångstid, då ska de väl inte sätta Final call 25 minuter innan? Det var helt mitt eget fel att jag kom iväg för sent från loungen men jag har nästan aldrig varit med om bussgate till Helsingfors (speciellt som vi flög med en B717.
Också vill jag ge en känga till Kastrup som sedan några år tillbaka börjat med att inte publicera gatenummer förrän en viss tid innan avgång. Innan var det lätt att gå till gaten och sättta sig och vänta där. Så här tvingar de folk att shoppa och sitta i restauranger..
När brukar du gå till gaten för SAS-flyg inom Europa?