Senaste nytt

Sommarresa till Dubrovnik och Dublin

Henke

Medlem
Hej,

Behöver lite hjälp med att hitta biljetter till min tilltänkta resa i sommar,

Har tänkt åka:
Arlanda - Dubrovnik 2012-07-25
Dubrovnik - Dublin 2012-08-01
Dublin - Arlanda 2012-08-05

Har tänkt att resa i Economy och datumen att resa är låsta utom just första resan ut ifrån ARN som går att flytta lite.
Resan ska vara inom *A och iallafall hemresan ska vara direkt med SAS.

Någon som har några bra idèer på routings, bra priser för två personer.

Tack på förhand.
 

Bringman

Medlem
Jag hade köpt Arlanda - Dubrovnik och Dubrovnik - Dublin i en "tur och retur" bokning samt Dublin - Stockholm som enkelresa. Hittar priser för totalt cirka 4000 med lufthansagruppen och Air Baltic på dina datum.
 

Palazzi

Medlem
Bringmans idé låter som den klart bästa tycker jag. Dubrovniks flygplats har dåliga anslutningar med Star Alliance....

En annan möjlighet är att köpa poäng under poängbonusen på US Airways... Men då tjänar du ju inga poäng på resan...
 
Last edited:

Henke

Medlem
Har ändrat mig lite nu och kommer bara att åka Arlanda - Dubrovnik och med Austrian som jag tyckte hade bra priser.
Har hittat biljetter för 3500 Sek / st via Wien i bokningsklass S.

Är Austrian bra intra EU och hur många poäng får jag till Eurobonus?

Har även hört att man kan uppgradera till Business om det finns platser vid incheckning på internet för ca 99 EUR.
Får man poäng för Business vid dessa uppgraderingar?
 

Henke

Medlem
07:40Stockholm, Arlanda 09:50Munich LH2421 8h40 Economy (S)
14:55Munich 16:20Dubrovnik LH1718Operated by Lufthansa Cityline Economy (S)
16:55Dubrovnik 18:35Munich LH1719Operated by Lufthansa Cityline 4h50 Economy (W)
19:40Munich 21:45Stockholm, Arlanda LH2420 Economy (W)



Hur många poäng skulle detta ge till SAS Eurobonus som EBG?
T
 

niksal

Medlem
S ger 100%, W ger endast 25%. Du får ingen EBG bonus då det är LH flyg. ARN-MUC ger 900p väl, MUC-DBV ger väl 600. Så det blir 1500 på vägen ner. Jag tror det blir typ 230 och 150 på vägen upp, så totalt knappa 1900 poäng t/r.

Vilket tar mig till frågan varför du inte flyger SK via Köpenhamn? Nu vet jag inte ditt returdatum, men med 100% intjäning i Economy + EBG bonus 25% blir det 5000 poäng t/r. Kostar 25.7-1.8 4226 SEK inklusive allt. Lägg till lite guldkant så kan du flyga Y+ ner för 850 SEK mer och tjäna 1260 poäng mera.
 
ARN-MUC ger 800 poäng i V, Q, M, U... och 200 poäng i W, T och G. Det var de jag hade synliga utan att behöva bläddra för långt bak ;)
 

Loffe

Medlem
Om du reser ut dagen efter så kan du ju dessutom flyga direkt till DBV från ARN med SAS, med du kanske vill ha in så många segment som möjligt? Flög SK UME-ARN-DBV-ARN-UME förra veckan och resmålet är svårt att klaga på :) I slutet på juli kan jag dock tänka mig att det är lite väl mycket folk i stan, många cruise ships som lägger till där...
 

Henke

Medlem
Hur många poäng ger Austrian till Eurobonus i bokningsklass T, alltså deras Redticket??
Ger det nått överhuvudtaget?
 
Toppen