Senaste nytt

Ändrad flygavgång

Airbus747

Medlem
Hej,
Har bokat en flygresa den 2512 från GOT-HKT.
Loggade av ren tristess in på min sas sida och in på den bokade biljetten och det lyser ett rött meddelande,

Det står följande:•Observera att flygbolaget har annullerat ett eller flera av dina valda flyg. Ändra bokningen eller kontakta resebyrån för vidare information. (9115)
•Det går inte att avboka din resa just nu, vänligen kontakta SAS Sales & Support.
•Det är för tillfället inte möjligt att omboka resan, vänligen kontakta Sales & Support.
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Och här har ngn med rymdforskarstatus ändrat:
Utresa ti 25 dec 2012
15:30 - 16:15 SK439 Göteborg, Landvetter - Köpenhamn, Kastrup (Terminal 3)


Trafikeras av: Scandinavian Airlines | Flygplanstyp: MC Donnell Douglas MD-81

Sittplats: 3B




Utresa ti 25 dec 2012
22:50 - 15:25 SK973 Köpenhamn, Kastrup (Terminal 3) - Bangkok, Suvarnabhumi International

Mellanlandning i: Bangkok 1:25
Trafikeras av: Scandinavian Airlines | Flygplanstyp: Airbus Industrie A340-300

Sittplats: 17B | Bagage: 2 st/pers




16:50 - 18:10 TG217 Bangkok, Suvarnabhumi International - Phuket, Phuket International (Terminal 1)


Trafikeras av: Thai Airways Intl | Flygplanstyp: Boeing 777-300

Bagage: 2 st/pers




Utresa on 26 dec 2012
06:35 - 07:25 SK1439 Göteborg, Landvetter - Köpenhamn, Kastrup (Terminal 3)


Trafikeras av: Scandinavian Airlines | Flygplanstyp: MC Donnell Douglas MD-81

Sittplats: 3B
Hur i hel... skall jag ninna med flighten från CPH,, snälla hjälp mig!!

Nästa prob. är att vi skall på ett bröllop den 27/12 på ngn fu.... sagoö.

VAD SKALL JAG GÖRA????
 

agehall

Medlem
Vänta här nu, förstår jag rätt i att de flyttat din anslutning men inte resten? Det är ju fullkomlig idioti isåfall.

Oavsett, ring EB medlemsservice och be dem fixa. Det kan omöjligt vara fullt på alla flyg GOT-CPH den 25/12 redan och skulle det mot förmodan vara så får du kanske ta en natt i CPH. Tyvärr har du inte så mycket rättigheter i det här fallet eftersom det är så pass lång tid kvar tills du ska flyga, men om det bara är anslutningen som är problemet så har jag svårt att se att SAS inte skulle hjälpa dig.
 

Dr. Miles

Expert
Vänta här nu, förstår jag rätt i att de flyttat din anslutning men inte resten? Det är ju fullkomlig idioti isåfall.

Oavsett, ring EB medlemsservice och be dem fixa. Det kan omöjligt vara fullt på alla flyg GOT-CPH den 25/12 redan och skulle det mot förmodan vara så får du kanske ta en natt i CPH. Tyvärr har du inte så mycket rättigheter i det här fallet eftersom det är så pass lång tid kvar tills du ska flyga, men om det bara är anslutningen som är problemet så har jag svårt att se att SAS inte skulle hjälpa dig.


Det har hänt liknande för mig när jag bokade bonusresa som avgick Julhelgen.
Problemet med europeiska flygbolag är att de ställer in en hel del flygningar på 24, 25 December så att det finns bara fåtal flygningar.
I mitt fall löste det genom att ringa bmi:s ICC(var annars?:p) och bokade om mig till Lufthansa flight.
 

MarcusC

Medlem
Kollar man på sas hemsida verkar det inte finnas några vgångar alls den 25/12. Man har väl kommit på man skall ställa in. SAS drar ju in otroligt mycket trafik dessa dagar...Verkar inte gå nån SAS trafik alls från GOT 25dec?? Jag hade begärt ombokning med typ LH eller alt får de väl fixa tåg till CPH?
 

agehall

Medlem
Det låter ju helt bogus att SAS inte skulle ha några flighter alls från GOT 25/12, men som sagt, ring SAS och be dem fixa.
 

Johannes

Medlem
Finns en massa turer GOT-CPH juldagen, men det är inte en md-80 som kör din tur längre, så denna kanske är överbokad? 1240 turen borde de boåka om fig till i så fall kan man ju tycka...
 

Jacob

Medlem
Finns inte en enda SAS avgång från Landvetter till Köpenhamn den 25/12, inte heller till Arlanda.
 

Totopez

Medlem
Finns inte en enda SAS avgång från Landvetter till Köpenhamn den 25/12, inte heller till Arlanda.
Och än värre, det finns inga den 24:e heller, så inte heller att tillbringa julaftonskvällen på hotell i CPH är ett alternativ.

Det finns inga avgångar med DY heller den 25:e, vare sig till CPH eller ARN. Verkar rejält svårt att ta sig till CPH om det inte ska bli med tåg.
 
Toppen