Senaste nytt

Nya ölen "Betsy" hos Cathay Pacific - en öl specialgjord för 10.000 meter

BusinessClass

Redaktör
Cathay Pacific kan nu erbjuda törstiga passagerare en öl som är speciellt gjord för att smaka extra gott på 10.000 meter. Namnet "Betsy" kommer från flygbolagets första flygplan som var en Douglas DC-3 man använde under 40- och 50-talen. Själva innehållet i flaskan kommer från bryggeriet Hong Kong Beer Co och det är resande på första…
 

Dbodenfo

Medlem
Detta är ju precis vad Mikkeller och SAS har gjort ett tag nu.
Men alltid kul när trender rör på sig. Fun fact - Jag var med på BOS-CPH flighten där de hade sin öl-provning.
Både kul med en 737 över atlanten och sen alltid kul med provning av alkolhol!
 

Dr. Miles

Expert
Betsy Beer - Cathay Pacific - Life Well Travelled

Enligt en japansk nyhetsartikel,
  • Sedan mars 2017 erbjuder de ölen på linjerna mellan Hong Kong-Storbritannien.
  • Sedan april 2017 erbjuder de ölen på linjerna mellan Hong Kong-Australien.
  • Till juni 2017 erbjuder de ölen på linjerna mellan Hong Kong-Europa
  • Under juli och augusti 2017 kommer de att erbjuda ölen på linjerna mellan Hong Kong-USA/Kanada.
  • Under september och oktober 2017 kommer de att erbjuda ölen på linjerna mellan Hong Kong-Japan.
  • Under november och december 2017 kommer de att erbjuda ölen på linjerna mellan Hong Kong-Nya Zeeland/Israel.

AviationWire skrev:
3月から香港発着の英国路線で提供を開始し、4月からは豪州路線でも提供している。

 5月以降は提供路線を拡大する。6月までは英国路線を除く欧州路線で、7月と8月は米国とカナダ路線、9月と10月は日本路線で提供し、11月と12月はニュージーランドとイスラエル(テルアビブ)路線でも用意する。
キャセイ、日本路線でもクラフトビール 9-10月、上級クラス限定
 

mika

Medlem
Jag testade Betsy både i The Wing och på flyget mellan Hong Kong och London. Ganska OK veteöl, men tyckte inte det var något speciellt när man drack den uppe på 10.000 meter. Jag föredrar Mikkellers RAS med stor marginal. Och generellt är Mikkeller nog på helt annan nivå än Hong Kong Beer Co. Men bra marknadsföring av Cathay.
 
Toppen