Senaste nytt

Qantas öppnar en ny lounge i London Heathrow Terminal 3 i början av 2017

Homer

Medlem
Av intresse i sammanhanget, BA:s rutter från T3:

ACC
BCN
BIO
BUD
CPT
DEN
GIB
HEL
LAS
LIS
LUX
LYS
MIA
MRS
NBO
PHX
PRG
WAW
VIE
YVR
 

Homer

Medlem
October 19, 2017

Qantas expects to cut the ribbon to its new London Heathrow airport lounge in November, giving travellers on the Flying Kangaroo their first dedicated Qantas lounge at the busy UK hub.

“We'll be opening London in the next few weeks,” Qantas Head of Customer Product and Service Phil Capps told Australian Business Traveller on the sidelines of Qantas’ delivery event in Seattle for its first Boeing 787-9 Dreamliner.

“The build is nearing the end of its completion, we’re getting daily updates from the builders and from the London team” Capps said of the long-delayed project, which has seen its open date repeatedly pushed back from March to mid-year and most recently October.


At Heathrow, one of those plays is the tended bar on the lounge’s upper level, which the airline will promote as a gin bar

"The concept of a gin and tonic is very iconic in the UK, and we have some fantastic artisan distilleries in Australia,” Capps explains. “so we think we can both respect the local market while also bringing a unique sense of Australia into the lounge.”

This cheeky coals-to-Newcastle approach will showcase some of Australia’s unique gins to the UK market, headlined of course by boutique Victorian gin Four Pillars.

Qantas opening new London Heathrow T3 first business class lounge - Australian Business Traveller
 

agehall

Medlem
någon som vet om man kommer åt denna trots att man flyger med British Airways från T5? och kan den tros vara värd att besöka på bekostnad av tid Galleries first?
Nej. Du kommer inte in i T3 om du flyger BA från T5.

edit: Vänta nu, det borde gå. Det finns ju transferdiskar efter security, så man borde komma in i T3 utan boardingkort när man kommer från T5. Frågan är dock om du blir insläppt i loungen där och hur lång tid det tar att ta sig tillbaka.
 

Senator

Moderator
Nej. Du kommer inte in i T3 om du flyger BA från T5.

edit: Vänta nu, det borde gå. Det finns ju transferdiskar efter security, så man borde komma in i T3 utan boardingkort när man kommer från T5. Frågan är dock om du blir insläppt i loungen där och hur lång tid det tar att ta sig tillbaka.

Jag tror inte det finns ett flöde för detta om jag har missat något. Alla transfer mellan terminaler medför ny security eller? Det är väl också rätt svårt att gå "Landside" på Heathrow när man är "Airside", på T5 öppnas den en sluss typ två gånger per timma. Jag har kanske missat något, men jag kan inte minnas ett flöde när man är genom security som möjliggör detta.
 

agehall

Medlem
Jag tror inte det finns ett flöde för detta om jag har missat något. Alla transfer mellan terminaler medför ny security eller? Det är väl också rätt svårt att gå "Landside" på Heathrow när man är "Airside", på T5 öppnas den en sluss typ två gånger per timma. Jag har kanske missat något, men jag kan inte minnas ett flöde när man är genom security som möjliggör detta.
Ja, du får gå igenom security igen, men just på T3 har ju flera bolag sina transferdiskar efter security så om man säger att man ska med tex AA till USA så borde man komma igenom utan boardingkort. Men jag har inte testat det själv, så jag är inte helt säker.

Sedan vet jag verkligen inte om jag skulle vilja lägga tid på det, även om loungerna på T3 lockar. Det lär ta rejäl tid att bara förflytta sig mellan T5 och T3.
 

squeezen

Medlem
Ja, du får gå igenom security igen, men just på T3 har ju flera bolag sina transferdiskar efter security så om man säger att man ska med tex AA till USA så borde man komma igenom utan boardingkort. Men jag har inte testat det själv, så jag är inte helt säker.

Sedan vet jag verkligen inte om jag skulle vilja lägga tid på det, även om loungerna på T3 lockar. Det lär ta rejäl tid att bara förflytta sig mellan T5 och T3.
Ja det får bli att hålla sig I T5 och Galleries, har bara 2h 40min mellan två ko-klass flygningar så får passa på att lägga tid på käk och fika istället. Även om det vore trevligt att testa denna helt nya lounge.
 
Toppen