Senaste nytt

[Tips] Söka tillgänglighet av Star Alliance bonusresa på Uniteds webbsida

Zniper

Medlem
Jag har bara drygt 200k poäng, en 2-4-1 och egentligen inget fast datum. Vi vet bara att under deras sommar vill vi åka, men då sambon troligen ska vidareutbilda sig med start mitten på jan, bör vi vara tillbaka till dess. Då jag är nyfiken på Singapore Airlines ska jag prova Air Canadas hemsida.

När jag använder Uniteds hemsida är det ARN-AKL jag söker på? Tänker jag rätt då eller ska man tänka i steg?
Fick också upp tidigare alternativ med en blandning av Business och First, kostar en sån resa 240k eller 180k poäng?

Du ska tänka i steg. Tex först söker du ARN-FRA, sen FRA-BKK, BKK-SYD, SYD-AKL

Du betalar alltid för det dyraste så har du endast en flight i 1st Class så får du betala det priset för hela resan
 

4fun

Medlem
Om man nöje sig med Business, kan man boka Singapore Airlines Business med Eurobonues poäng?

Jag har kollat ganska noga på Unites Hemsida, och sökt FRA - SIN. Hittar inga Lufthansa Flights. Har kollat mellan Maj - Oktober (ganska många datum). Men är med ett stop och då är det Thai eller Turkish. Är det jag som gör något galet?

Är TA i Business en bra produkt som ni kan rekommendera?
 

kajjan85

Medlem
United visar inte Singapore Airlines awards. Du kan använda tex. ANA:s hemsida för det istället.

Singapore airlines awards med Eurobonus till/från Europa är teoretiskt möjligt att boka men praktiskt nästan omöjligt då tillgången är extremt dålig.
 

4fun

Medlem
United visar inte Singapore Airlines awards. Du kan använda tex. ANA:s hemsida för det istället.

Singapore airlines awards med Eurobonus till/från Europa är teoretiskt möjligt att boka men praktiskt nästan omöjligt då tillgången är extremt dålig.

Singapore airlines kan man uppgradera sig med poäng när man står vid gate? T.ex flyger jag CPH-Singapore går det uppgradera poängen?
 

palmen

Moderator
Om man nöje sig med Business, kan man boka Singapore Airlines Business med Eurobonues poäng?

Jag har kollat ganska noga på Unites Hemsida, och sökt FRA - SIN. Hittar inga Lufthansa Flights. Har kollat mellan Maj - Oktober (ganska många datum). Men är med ett stop och då är det Thai eller Turkish. Är det jag som gör något galet?

Är TA i Business en bra produkt som ni kan rekommendera?
Singapore Airlines går att boka med bonuspoäng, tror dock det är block på B777-300ER och A380 vilket begränsar dina möjligheter. Borde dock gå att hitta från Köpenhamn eller också kanske Stockholm nu. Du hittar dock inte detta på Uniteds sida.

Lufthansa släpper ofta award relativt sent. Testa att sök 2 veckor fram i tiden för att se om du får några träffar, inte säkert att de har släppt någon award ännu för de datum du sökt på.

Inte så många som rapporterar om TACA här då det inte är något vanligt flygbolag för oss att resa med, men det som har rapporterats har varit helt ok. Antar dock att du syftar på Turkish Airlines (TK) eller Thai Airways (TG) och deras business är helt ok, inte bäst på marknaden men inte heller sämst. Personligen går Turkish Airlines bort för egen del, tar ogärna svängen förbi Turkiet just nu och det har rapporterats en hel del tvivelaktigheter om dom som bolag.
 

4fun

Medlem
Hej,

Nu har jag funderat och tänkt :)
Om jag förstår det rätt så ska det här vara en korrekt flygning:
CPH->FRA->HND(~12h stopp) HND--> SIN 15dagar stopp SIN -->BKK-->FRA-->CPH

FRA-HND (ANA First) - Om möjligt ska jag försöka hitta F Lufthansa
HND-> SIN (Business)
SiN->BKK (Business
BKK->FRA(Thai First)

Vad tror ni om det?
Ska bara försöka tjejen om att det är en ok resa....

Tjejen förespråkar
CPH->IST->SIN->IST-CPH (allt i turkish business). Otroligt mycket tråkigare, men snabbare.

Hur övertalar jag tjejen?

Mvh
4fun
 

kajjan85

Medlem
Hej,

Nu har jag funderat och tänkt :)
Om jag förstår det rätt så ska det här vara en korrekt flygning:
CPH->FRA->HND(~12h stopp) HND--> SIN 15dagar stopp SIN -->BKK-->FRA-->CPH

FRA-HND (ANA First) - Om möjligt ska jag försöka hitta F Lufthansa
HND-> SIN (Business)
SiN->BKK (Business
BKK->FRA(Thai First)

Vad tror ni om det?
Ska bara försöka tjejen om att det är en ok resa....

Tjejen förespråkar
CPH->IST->SIN->IST-CPH (allt i turkish business). Otroligt mycket tråkigare, men snabbare.

Hur övertalar jag tjejen?

Mvh
4fun

Det finns First med ANA mellan Tokyo och Singapore :) Inte alltid lätt att hitta 2 platser dock.
 

Gummaron

Medlem
Ojojoj! Det vill jag åka. Dock hittar jag inte det på varken seatguru på flight NH843 eller om man går in på ANA för att "köpa biljetter".
ANA flyger förstaklass mellan Narita och Singapore, inte Haneda. Om du ankommer till Haneda så får du därför ta dig till Narita med buss eller tåg.
 
Toppen