Senaste nytt

Bose QuietComfort 35 - trådlösa lurar

Sakoz

Medlem
Tack för tipset, blev en beställning för mig med idag.
Jag var väldans nära att slå till på ett par CQ-35 i Chicago i höstas, efter besök i en Bose butik. Men bestämde mig för att läsa på lite mera först.
Har haft mina CQ-15 sedan våren 2013, vilka börjar bli lite trött i kuddarna nu, isolerar inte lika bra längre.
 
En stilla undran i ämnet bara. Tycker ni verkligen att on-ear-lurar med nc dämpar ljud så mycket bättre än ett par vanliga in-ear med god passform? Eller tycker ni kanske att in-ear är obekvämt?

Själv använder jag ofta on-ear när jag är hemma, men nästan alltid in-ear när jag flyger. Dämpar bakgrundsljud i klass med ett par hörselproppar, vilket borde vara fullt tillräckligt för de flesta.
 

ekf

Medlem
En stilla undran i ämnet bara. Tycker ni verkligen att on-ear-lurar med nc dämpar ljud så mycket bättre än ett par vanliga in-ear med god passform? Eller tycker ni kanske att in-ear är obekvämt?
Personligen har jag en svag aversion mot just in-ear, men det får gå ibland.
Around-ear (som qc35 är) är betydligt trevligare imho...
Men on-ear ser jag inga fördelar med alls direkt
 

apknug

Medlem
Tack för tipset, blev en beställning för mig med idag.
Jag var väldans nära att slå till på ett par CQ-35 i Chicago i höstas, efter besök i en Bose butik. Men bestämde mig för att läsa på lite mera först.
Har haft mina CQ-15 sedan våren 2013, vilka börjar bli lite trött i kuddarna nu, isolerar inte lika bra längre.
Du kan lätt uppgradera dina lurar med ett par nya kuddar från Ebay. Kostar 1 USD styck och jag vet i tusan om jag ser nån skillnad på dessa och "original" kuddar. Jag brukar svettas sönder mina rätt snabbt så kul med lågpris alternativ.
 

Thornado

Medlem
Toppen