Senaste nytt

7 passagerare fick ståplats i gången - Pakistan International Airlines

Alf

Medlem
Inte det minsta förvånad. Jag har sett motsvarande när jag tvingats att åka med detta usla flygbolag. Skulle aldrig sätta min fot på detta flygbolag mer.
 

pep

Medlem
Jeg elsker dem. Meget anderledes og eksotisk. De tænker konstruktivt, out of the box, og alt kan ske. Æventyret venter. God service, masser af mad. Har haft gode STPC stop overs i Karachi, Islamabad. På business baggage mere end 100 kg uden anmærkning. Rejst BKK-CPH retur 5 gange med success. Deres FFP er generøst og de responderer omgående. Jeg tror det er langt mere sikkert at stå op i et fly end i en bus, og ville ikke selv tøve hvis det var bedste mulighed. Helst korte flyvninger, men længere kan også være en mulighed. Herregud, man kan vel låne et armlæn eller FA-sikkerhedssæde, hvis man bliver træt af at stå.
 

Alf

Medlem
Du är modig @pep. På detta flygbolag skulle det verkligen behövas serveras starkare drycker än vatten och juice. Nu skall jag till deras service säga att om man tar med sig starka drycker ombord så ställer dom vänligt upp och serverar drycken i glas med den blandning jag vill ha.
 

pep

Medlem
@Alf : Tak for tipset, det samme gælder Egypt Air! PIA: I business får man 1½ liters sodavand udleveret ad libitum. Jeg var ved at drikke mig ihjel i sodavand.....tips nr. 2: flyværtinderne er meget generøse med at udlevere telefonnumre og deres personlige kontakter.....
 

Matsson

Medlem
Ståplats ,samt även sovplats, i mittgången fungerade utmärkt 1985 ihop med en medhavd flaska brännvin. Det verkar som PIA kör samma regler som för 30 år sedan , samma flygplan också månne? Jag överväger omedelbart en bokning, självklart economy, om inte annat för att återuppliva gamla minnen...........
 

pep

Medlem
Ved hver kick-off, beder man en bøn til Allah (vistes på IFE monitors) og alle bøjer hovedet fremefter og ned i de 1-2 minutter, det foregår. Det virker hvergang.
 

gnisten

Medlem
Sista gången jag reste med PIA var 1981. Då gick resan från Karachi till CPH via Damaskus, Aten och Rom. Brännvinet kunde man
inta på hotelrummet innan avresa. Kommer inte ihåg hur dåligt det var förutom att vid start kom det bagage farande i gångarna. Har
jag rätt för mig så flögs sträckan av en 747.
 

Alf

Medlem
Sista gången jag reste med PIA var 1981. Då gick resan från Karachi till CPH via Damaskus, Aten och Rom. Brännvinet kunde man
inta på hotelrummet innan avresa. Kommer inte ihåg hur dåligt det var förutom att vid start kom det bagage farande i gångarna. Har
jag rätt för mig så flögs sträckan av en 747.

Ja det var 747 under en tid. Jag satt en gång på övervåningen och på den tiden körde dom med öppen dörr till cockpit. Samtliga piloter rökte som borstbindare, hela cockpit var rökfyllt så det knappt gick att se ut. Vi som satt närmast fick ofrivillig rökning under hela flygningen.
 
Toppen