Senaste nytt

Strejk igen ser det ut som

trekker

Medlem
Helt ärligt så tror jag inte att det hade något med strejken att göra. I stort sett alla kortlinjeflyg med BA går med minimum crew, dvs minsta lagliga antal Cabin crew. Anledningen till att det tog tid beror nog helt enkelt på det sätt besättningen la upp serveringen. Om det t ex är en A320 som flyger sträckan är det i stort sett alltid 4 Cabin Crew. Är det många passagerare i Club Europe brukar Purser/CSD och en till i besättningen jobba i Club Europe och två jobba i Euro Traveller, oftast med bara en vagn. Detta är dock bara en kvalificerad gissning då jag inte vet några detaljer, annat än att Stockholm-London inte ska påverkas av strejken.
Du kan mycket väl ha rätt, jag flyger oftast i Club Europe (CE) men denna gången i Euro Traveller (ET). Det var 7 rader CE och alla platser tagna, jag och familjen satt på rad 8 så vi kunde beställa in direkt. Jag märkte hur segt det gått för serveringen när jag gick bak i kabinen för ett toalettbesök när vi var inne över Sverige.
 

ViktorP

Medlem
Suck, jag flyger med familjen BA från GOT till LHR den 6/7 för att sedan flyga AA vidare till LAX. Någon som vet om flighten från GOT har Mixed Fleet crew?

Göteborg flygs av Mixed Fleet. I Skandinavien flygs allt utom ARN och CPH av Mixed Fleet.
Senast det var strejk så hyrde BA in bland andra Thomson och Titan Airways till att flyga bland annat Göteborg, men vi får väl se vad som händer den här gången.
 

hg1980

Medlem
Göteborg flygs av Mixed Fleet. I Skandinavien flygs allt utom ARN och CPH av Mixed Fleet.
Senast det var strejk så hyrde BA in bland andra Thomson och Titan Airways till att flyga bland annat Göteborg, men vi får väl se vad som händer den här gången.
Tack, då blir det lite nervösa dagar. Har en flight dagen efter från LAX till Maui som är separat bokning, den vill jag inte missa. Flyger i Business med BA och är BAEC Silver så hoppas man får lite prio.
 
Toppen