Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på IHG (InterContinental, Crowne Plaza, Holiday Inn)?

TjudöBoy

Medlem
Crowne Plaza Los Angeles Airport 5 oktober, bokade King bed room med poäng+pengar, ingen uppgradering dock ett riktigt trevligt rum.
IMG_4268.JPG
 

Kris

Medlem
Fortsätter på Berlinspåret.
Jag ska bo på Crowne Plaza Potsdamer Platz imorgon och hade bokat Deluxe-rum, men nu när jag kollar min bokning online så står det King Executive Suite, vilket verkar vara 3 rumskategorier upp. Nu hoppas jag att jag faktiskt får det imorgon vid incheckning också.
Jag är blott en ynklig IHG Gold-medlem (fast denna vistelse borde ge mig Platinum), så blev lite förvånad över detta.
Hur blev utfallet? Hur var hotellet? Brukar bli IC Berlin eller indigo Alexanderplatz för min del. Det sistnämnda pga location. CP kan ju vara en bra kompromiss om det är i gott skick.
 

Thornado

Medlem
Hur blev utfallet? Hur var hotellet? Brukar bli IC Berlin eller indigo Alexanderplatz för min del. Det sistnämnda pga location. CP kan ju vara en bra kompromiss om det är i gott skick.

Det blev en svit som utlovat.
Helt OK hotell, men inget fantastiskt. Ingen lounge eller nåt sånt.
Orsaken till resan var ett event på Tempodrom, så lägesmässigt var det ju perfekt.
 

troligt

Medlem
Plats: Crowne Plaza, Peking Airport
Bokade: Crowne Plaza King Bed - utan frukost eller Lounge tillgång (Med IHG poäng)
Fick: King Bed Club Studio Suite - med early check-in 08.00 (!) på morgonen, frukost (även vid ankomst!) samt Lounge tillgång.
Status: Platinum Ambassador
 

FFlash

Medlem
CP Salzburg
bokat points standardrum, fick junior suite courtyard view som var lika liten som en vanlig standardrum, dock renoverat och därmed OK. Kan väl räknas som upgrade även som "fake upgrade" iom att det var nog definitivt något annat än junior suite!
 

Kris

Medlem
CP London city.
Bokade billigaste rum. Uppgraderad till club room.
Nytt sedan uphottningen av Rewards Club är att man som Spire får välja mellan 600p, fri drink eller club access. Lol...
Jag tittade på receptionisten oförstående (frågan brukar ju vara poäng eller drink och jag har tidigare alltid fått club access med uppgradering till club room som Spire. ) Well, Damen ursäktade sig med nya direktiv från IHG. The show has just begun....
 

Kris

Medlem
CP London Kings Cross. Bokade och betalade för Executive Room.

Blev lovad en dans på röda rosor vid incheckning. "Thanks for your loyalty as a Spire member... Blablabla... We have upgraded you to a REALLY nice Executive room..." Påpekade att det är det jag bokat och betalar för, vilket leder till pinsam tystnad. Jag frågar vad de kan erbjuda mig istället. Svar: welcome amenity points. Lol... Slutade med att jag fick access till den ytterst spanska club loungen. Eller, loungen var väl iofs trevlig, men förtäring och dryck inget att skriva hem om.

Over and out.
 
Toppen