Senaste nytt

Lufthansa lanserar direktsänd TV ombord

Jacob

Medlem
Lufthansa lanserar nu live TV ombord på sina långdistansflygplan. Det är TV-kanalen Sport 24 som kommer bli tillgänglig ombord via underhållningssystemet. Signalen tas emot via satellit och går via internettjänsten FlyNet till underhållningssystemet.

Tjänsten kommer vara helt gratis för samtliga passagerare och finns redan idag på tre nya Airbus A330 flygplan.

Sport 24 har flygbolagsrättigheter för flera stora sportevenemang såsom UEFA fotbolls-EM (öppningsmatchen, alla tyska matcher och slutspelet) och OS i London. Man kommer även kunna titta på matcher från Bundesliga (från och med säsong 2012/13) och Premier League, samtliga Formel 1-lopp, NFL Superbowl, tennismatcher från Wimbledon och French Open samt golf från Ryder Cup och US Open.
 

MarcusC

Medlem
Trevligt....skulle va kul kolla EM match ombord. Bäste hade det troligen dock vart hos EK om de kört sportbar i baren på A380;)

Men detta är ju ett trevlig initiativ av LH. Mer live Tv ombord ;) Gärna internet oxå!!
 

Jacob

Medlem
Det tyska flygbolaget Lufthansa lanserar nu live-TV ombord på sina långdistansflygplan. Det är TV-kanalen Sport 24 som kommer finnas tillgänglig via underhållningssystemet. Signalen tas emot via satellit och går via internettjänsten FlyNet till underhållningssystemet. I flygbolagsrättigheterna ingår event som fotbolls-EM, Formel-1, Premier League, Ryder Cup, Wimbledon och OS i London. Tjänsten kommer vara helt gratis för…
 

fly4fun

Medlem
Har flugit en del med virgin australia de senaste dagarna och TV ombord är en riktig höjdare. Tiden går verkligen snabbare! Fast får jag välja, så föredrar jag internet :)
 
Tas kanalen emot via Internet så finns det ju självklart möjlighet att erbjuda Internet till passagerarna också. Problemet är antagligen att kapaciteten inte finns för detta. Ponera att 100 pers sitter och tittar på YouTube videos i 8 timmar, går åt massvis med bandbredd för detta.
 
Jag tyckte att Jakob skrev att detta gick via FlyNet dvs. internet. Så internet finns ju redan på dessa maskiner. :)

Sen håller jag för övrigt med agehall. Varför sport?
 
Toppen