Senaste nytt

Lufthansa lanserar FlightGreetings

Jacob

Medlem
En lite udda men skoj tjänst. Så här står det i pressreleasen som precis kom ut:

Lufthansas nya tjänst FlightGreetings sätter guldkant på din tid i luften. Dina nära och kära kan bland annat skicka videohälsningar, restips, allmänt skvaller eller Spotifylistor till dig – som du får tillgång till först när planet lyfter.

I takt med att allt fler flygbolag erbjuder internet ombord blir möjligheterna till förströelse allt fler, och den nylanserade sajten FlightGreetings är ytterligare ett steg i rätt riktning. Den gör det helt enkelt roligare att flyga!

Via FlightGreetings kan du låta dina vänner roa dig på valfritt sätt. Familjen hemma kan spela in en videohälsning till mamma som ska på affärsresa. En polare kan lista de hetaste klubbarna i Berlin. Mormor och morfar kan skicka med en lyckoönskning och flickvännen en Spotify-lista som påminner dig om henne. Ett dygn innan du sedan ska åka iväg kan du se hur många hälsningar som väntar dig. När planet väl lyfter kan du med hjälp av flygbolagets internetservice låsa upp dina hälsningar på din personliga sida på FlightGreetings.

FlightGreetings är väldigt enkelt att använda och ett utmärkt sätt att nå igenom det konstanta Facebook-bruset med dina reseplaner. Via Flight-greetings.com ansluter du ditt Facebookkonto till din planerade flygresa. Därefter publiceras dina reseplaner på din Facebookvägg eller Twitter i form av en statusuppdatering, så att alla dina vänner får reda på att du snart åker iväg. Via statusuppdateringen kan dina vänner sedan följa en länk till din personliga FlightGreetings-sida.

Dessutom kan tidsskillnader göra det svårt att hålla kontakt med dina vänner i realtid under din flygning, men med FlightGreetings kan dina kompisar kommunicera med dig ändå.

[video=youtube;Da6zxow3G6A]http://www.youtube.com/watch?v=Da6zxow3G6A[/video]
 

Rustscheff

Medlem
Men hur får man 20% då? jag har registrerat mig och fått ett meddelande från en kompis via facebook men ingen länk om 20%
 

Jacob

Medlem
Det som står i mailet är följande

Have a friend going on a trip? Earn 20% discount on your next Lufthansa flight! Simply give a greeting to you traveling friend.

Inget mer...
 

Rustscheff

Medlem
Jag vet. Försökte logga in på LH Skyweb förra veckan. No connection. Skit! Har även mailat LH o frågat men inget svar. 20% på A-klassblijett är 1000 euro...
 

bL0m

Medlem
Jag har testat detta nu och du får en rabattkod som du kan använda i samband med att du skriver en hälsning.
 

Rustscheff

Medlem
Jag fick ingen, men för 3 dagar sedan RINGER en LH-representant och ber så HEMSKT mkt om ursäkt och ger mig både kodord och länk!
Fantastiskt bra bemötande från LH måste jag säga!
 
Toppen