Senaste nytt

Maldiverna 2016 - expert sökes..

M.Lind

Medlem
Hej Alla,

Jag leter alla möjliga tips jag kan få gällande Maldiverna, tanken är att åka dit i början på november.. Hur bör jag resa dit, vilka stopp, bolag, resväg?? (Kommer använda eurobonus poäng, Bus/First)

Någon speciell atoll man ska bo på? tips? transport till atollerna?

Är intresserade av alla tips, förslag, erfarenheter :)

  1. Varifrån vill du börja din resa? Stockholm
  2. Var är din destination? - Maldiverna
  3. När vill/behöver du resa ut? Slutet på Oktober
  4. När vill/behöver du komma hem? måste vara hemma I innan mitten på November
  5. Hur länge vill du vara borta? 5-10 arbetsdagar
  6. Hur många personer som skall resa? 2 vuxna
  7. I vilken kabinklass? I Business class/First class
  8. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance
 

palmen

Moderator
För att förtydliga, det är en bonusresa du letar efter? Annars har Qatar kampanj just nu, det är dock fel allians.
Om du ska åka Star Alliance finns inte jättemånga alternativ på bonusresa. Jag skulle söka på datumen via uniteds sida och sen boka direkt om man hittar något som passar. Austrian, Turkish och Ethiopian är väl 3 möjliga bolag, osäker på om Lufthansa flyger dit.
 

agehall

Medlem
Jag utgår från att du skrivit fel och menar att du ska åka 2017. Annars är det nog bara att gilla läget och ta vad du hittar - det lär inte växa resor på träd direkt.
 

taxvalp

Medlem
En snabb koll hos United (sök på awards i deras sökmotor) visar att det finns lite kvar med Turkish i business, exempelvis ut 30/10 och hem 11/11. Boka först och tänk sedan...
 

agehall

Medlem
@agehall nope,. 2016.. blir ev en sista miuten om jag lyckas få ihop det..
Då är det dumt att ödsla tid på att ställa frågor - fram med united.com och leta istället. Vi kommer inte att kunna hitta något du själv inte kan hitta där. Och det finns inte mycket att hitta, så för varje sekund du inte jobbar på att få till en lösning ökar risken att du inte kommer till Maldiverna.
 

famhanssons

Medlem
Jag lånar denna tråd.

Kommer åka till MLE mitten av februari. Flyger business och undrar hur paskontroll och tiden för att få bagage normalt ser ut. Har bokat en separat resa därifrån (på chans) ocha har 1,35 tim från planerad landning till avgång. Kommer in med TK.

Kommer jag få problem?
 

Jonas C

Medlem
Kommer åka till MLE mitten av februari. Flyger business och undrar hur paskontroll och tiden för att få bagage normalt ser ut. Har bokat en separat resa därifrån (på chans) ocha har 1,35 tim från planerad landning till avgång. Kommer in med TK.
Gick väldigt fort för mig att komma igenom passkontroll på Malé. Inte mer än en kvart då det var tomt i passkontrollen. Om du kommer av planet först så finns det en god chans att du hamnar först i kön. Så länge du inte har med dig något förbjudet (alkohol, fläskkött eller hundar) in i landet så ska tullen gå smärtfritt, och totalt ska det inte ta mer än en halvtimme.
 

famhanssons

Medlem
Gick väldigt fort för mig att komma igenom passkontroll på Malé. Inte mer än en kvart då det var tomt i passkontrollen. Om du kommer av planet först så finns det en god chans att du hamnar först i kön. Så länge du inte har med dig något förbjudet (alkohol, fläskkött eller hundar) in i landet så ska tullen gå smärtfritt, och totalt ska det inte ta mer än en halvtimme.
Tack för svaret, det var det jag trodde. Har förstått att det är en relativt liten flygplats. Enda problemet som jag ser det är om planet blir försenat men det kan jag ändå inte kontrollera.
 

famhanssons

Medlem
Nu börjar det närma sig för min resa till Maldiverna och som vanligt så blir det ett väldigt "råddande" mot slutet när award resor skall fungera med önskemål.
Det har fallit sig så att jag kommer behöva ha en dag (landar Male 09,00, flyger dagen efter vid 09,00) och en natt i Male. Min fråga är då om man bör bo på ön som flygplatsen ligger på (bilväg dit och tror den heter Hulhumale) eller om man skall bo på huvudön Male (tror den heter Galolhu)? Bortsett från bad, finns det några rekomendationer?
 
Toppen