Senaste nytt

Här är Uniteds nya business class: Polaris

BusinessClass

Redaktör
United har släppt bilder från sin nya business class-kabins - som man utan blygsamhet kallar för sin "viktigaste förbättring de senaste tio åren". Man har fokuserat på sovkomforten, och en del av detta är den nya businessclass-stolen North Star, som har premiär i december i en av bolagets B777-300ER-maskiner. Den nya stolen kan självklart läggas…
 

Dr. Miles

Expert
Jag väljer att flytta diskussion hit för att det blir för mycket off topic i andra tråden.

Inlägg från:
Boka First Class med EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher | Sida 71 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
Boka First Class med EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher | Sida 72 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
United plockar bort First Class i december, så i januari finns det bara Lufthansa att välja på.
Den ersätts av Business Polaris i början på December.
Det är sanning med modifikation.

United börjar att fasa ut Global First från december 2016 men det är inte så att alla Global First försvinner på en gång i december 2016.

T ex en United flight mella nSan Francisco - Tokyo Narita i maj 2017 har Global First fortfarande enligt ExpertFlyer.
Kod:
UA  837 
SFO 17/05/15 11:20 
NRT 17/05/16 14:10 
744
F9 A9 J9 C9 D9 Z9 P9 Y9 B9 M9 E9 U9 H9 Q9 V9 W9 S9 T9 L9 K9 G9 N9

United skrev:
Will there be changes to United Global First?

In December 2016, when United Global First becomes United Polaris Global First, travelers will see enhancements to amenities, dining and service that will improve the overall travel experience. In addition to receiving the higher-quality United Polaris amenities, United Polaris Global First will still have the elevated amenities and specialized attention you've come to expect from our international first class service. As we update our fleet over the next several years to incorporate our signature United Polaris direct-aisle-access seating, we will be phasing out the first class cabin and moving toward a two-cabin experience for international travel.

United Polaris Frequently Asked Questions | United Airlines
 

AABack2ARN

Medlem
Nja. Först och främst flyger du väl EWR-SFO (om du inte bokat om resan efter vad du skrev i tråden du länkar till). Dessutom ganska övertygad om att inte United flyger direkt mellan LGA och SFO.

UA418 som du refererar till utförs av en 777-200 men om du har en himla himla tur kanske det blir byte till en (ombyggd) 777-300. Men då risken är såpass liten så jag tror du har rätt i ditt antagande att du skall glömma det. Och kanske snarare riskerar du att få en 757a... Men samtidigt verkar du kunna dra på dig det mest osannolika i vissa fall :)

P.S. Från LGA tror jag inte ens man får flyga såpass stora plan och om det är det som begränsar möjligheterna till direktflyg till västkusten eller det finns någon annan regel som begränsar trafiken.
 

jerixon

Medlem
När jag flög United i veckan såg lite lite olika bilder och fakta om nya business class.
Hårdvaran verkar ju varje fall vara mycket trevlig, sedan är ju frågan om den mjuka delen kommer upp i standard som man förväntar sig i europeisk business.
 

Abbs

Medlem
Det är ju dock endast den mjuka delen av Polaris som rullats ut, den hårda är en bit bort vad jag förstår.
 
Toppen