Senaste nytt

Poäng på Miles&More med ett annat preferred FFP

Ninjamasse

Medlem
Hej!

Jag har hittat en biljett: CPH-ZRH-NRT och tillbaka för ca 14000 DKK med Swiss som ger ca 32 000 poäng (inklusive något som hette executive bonus) + att jag har en voucher med +50% så totalt borde det då ge 48 000 poäng!

På min profilsida på miles&more kan man ange ett annat preferred FFP.

Min fråga är: OM jag anger mitt eurobonusnummer där kommer poängen in till mitt eurobonus-konto istället direkt då?
 
Last edited:

Senator

Moderator
Hej!

Jag har hittat en biljett: CPH-ZRH-NRT och tillbaka för ca 14000 DKK med Swiss som ger ca 32 000 poäng (inklusive något som hette executive bonus). På min profilsida på miles&more kan man ange ett annat preferred FFP.

Min fråga är: OM jag anger mitt eurobonusnummer där kommer poängen in till mitt eurobonus-konto istället direkt då?

Svar ja... Intressant nog får du 200% på denna billiga biljett som bokas i "P"
http://www.flysas.com/shared/EuroBonus/Earn-points/airlines/SWISS/#

Om det hade varit med Lufthansa hade det blivit 100% för denna:
http://www.flysas.com/shared/EuroBonus/Earn-points/airlines/Lufthansa/#

Frågan är vad som händer 1 september när Miles & More också lägger "P" på Swiss på 100%
 

agehall

Medlem
Jag vet inte vad du har för voucher, men frågan är om den inte är knuten till ett visst program dock, så den kanske inte funkar om du väljer att kreditera till EB istället.
 

Senator

Moderator
Jag vet inte vad du har för voucher, men frågan är om den inte är knuten till ett visst program dock, så den kanske inte funkar om du väljer att kreditera till EB istället.

Bra att du läser noggrant. Det gjorde inte jag :p Undrar på vad det är för voucher.
 

Dr. Miles

Expert
32.000 miles för Köpenhamn-Zurich-Tokyo t/r låter som om du får ytterligare extra miles än 200% miles.

Avståndet mellan Zurich-Tokyo är ca 6.000 miles. T/R x 200% = 24.000 miles.
Intra Europa i Business class är 2.000 miles
Så totalt ca 28.000 M&M miles.

Har du inte registrerat dig mellan Köpenhamn och Zurich som din favorit rutt under Miles&More kampanj?
Då förklarar det saken att du får ytterligare 2.000 miles x 2.
Dock denna bonus gäller ej om du krediterar dina flygningar till SAS EuroBonus.
 

Senator

Moderator
AHO,

CPH-ZRH 2,000 Miles + 25% = 2,500 Miles
ZRH-NRT 6,000 Miles x 2 + 6,000 Miles x 25% = 13,500 Miles
Totalt 2 x 2,500 Miles + 2 x 13,500 Miles = 31,000 Miles
 

Malu

Medlem
Men 25% extra (executive bonus) blir det bara om man krediterar till M&M och har status där, märk väl. Ungefär på samma sätt som att man får +25% om man flyger SAS, är EBG och krediterar till EB.
 

Ninjamasse

Medlem
Det var nog första och sista gången. :)

Men Ninamasse får gärna utveckla vad det är för voucher, för jag har aldrig hört talas om en +50% miles voucher.

Jag fick vouchern tillsammans med mitt medlemskort i Miles&more (som ett välkomstpaket, jag är ny medlem), där står att man får +50% får kommande 4 tur och returresor som görs inom 3 månader från det man aktiverarvouchern. Dock fanns det en begränsing på max 8 legs. Så i mitt fall ovan så förbrukar jag 4 legs och har 4 kvar.
 
Toppen