Senaste nytt

"märkliga resor"

Alla som reser mycket har ju någon gång gjort en "märklig" resa. Med det menar jag en routing som sticker ut lite från det vanliga.

Vore kul att höra några sådana historier, jag har några:

1. Julen 2010-2011 när det var lite snö i central europa och allt stannade, jag var i singapore och skulle hem till sverige med SQ till LHR och SK till arlanda-Umeå. Slutade med att jag fick åka buss och överfull färja till Jakarta för att sedan få sista stolen på ett charterflyg till reykjavik och sedan iceland air till sverige. kom till sverige morgonen 24:e..så var trött men nöjd.

2. Jag skulle från JFK till Sydnay Australien. Det var en repossition flight för mig så jag gick i mina egna tankar och tänkte inte mer på det när jag gick ombord på en A319 från canadian airlines....Redan nu tror jag många skulle reagera på att något var fel, men mina tankar var helt på annat ställe. Efter start satte jag på mig lurarna, lyssnade på musik....och det tog inte länge innan vi gick in för landning och jag blev aningen förvirrad hur en flyg från NewYork till sydnay kunde gå så fort, så frågade personalen om något var fel. Det som hade hänt var att min relocation kontakt hade bokat mig till sydney nova scotia (canada). Så jag blev sittandes där hela helgen för det var sista flyget in.....

3. Innan jag började jobba som pilot så jobbade jag för AT&T i NewYork USA som level1 IT support. Vi hade gjort en installation i sydnay och hade precis kommit tillbaka från och möttes av min chef som var flyförbannad för kunden ringde och allt låg nere. Jag pratade med kunden och var 100% säker på att det berodde på att en Floppy satt i en server som kontrollerade andra servers. Så den kunde inte boota. Men de försäkrade mig om att så inte var fallet. Så jag fick efter att varit 1-2timmar i NYC sätt mig på första möjliga flyget tillbaka (first class som tur var för enda biljett som fanns)... Landade i sydnay satte mig i taxi och åkte 30minuter till datacentret, gick in och såg på avstånd att en disk satt inne. tröck eject och 10minuter senare var allt igång igen. Satte mig i taxi till flygplatsen och åkte hem efter 2,5timmar i sydnay.
 

Resenären

Medlem
På den tiden SAS hade konceptet Gate Cafe, så skulle jag åka från ARN till Oslo. Jag hade checkat in mitt bagage vid disken och skulle nu dricka en kopp te och ombades visa boardingkortet, för att hamna i rätt kö vid Gate Cafe. Då upplyste damen mig om att flyget till LHR avgick från annan gate än där jag befann mig! Men jag skulle ju till Oslo. Och mycket riktigt så var jag incheckad på flyget till London. Fråga mig inte hur då biljetten var till Oslo. Efter lite knappande i datorn blev bagaget ombokat och jag fick ett nytt boardingkort, denna gång till Oslo.
 

Palazzi

Medlem
På den tiden SAS hade konceptet Gate Cafe, så skulle jag åka från ARN till Oslo. Jag hade checkat in mitt bagage vid disken och skulle nu dricka en kopp te och ombades visa boardingkortet, för att hamna i rätt kö vid Gate Cafe. Då upplyste damen mig om att flyget till LHR avgick från annan gate än där jag befann mig! Men jag skulle ju till Oslo. Och mycket riktigt så var jag incheckad på flyget till London. Fråga mig inte hur då biljetten var till Oslo. Efter lite knappande i datorn blev bagaget ombokat och jag fick ett nytt boardingkort, denna gång till Oslo.

Du skulle ha låtsas upptäcka detta problem vid landning i LHR :) Då hade det ju blivit en trevlig rundtur:p

Men tiden kanske inte tillät en sådan utflykt? :D
 
Toppen