Senaste nytt

Saudia Airlines nu med i Skyteam

Jacob

Medlem
Spännande! :)

Vet ganska lite om flygbolaget men de bilder jag sett och reserapporter jag läst har sett helt ok ut. Dock är det förstås ett alkoholfritt flygbolag, precis som Egyptair.

Någon som har tips på spännande premium deals om man skulle ge flygbolaget en chans?
 

agehall

Medlem
Visafri transit på max 18h om man flyger med Saudi Airlines. Annars 8h. Jag vet inte om jag vill chansa på en transfer där med tanke på hur de resonerar om saker och ting. Det är väl en sak ifall man skulle bli fast i tex Kina eller Ryssland, de går ju ändå att prata med, men i Saudi är jag inte säker på att de skulle vara lika förstående ifall man blir kvar lite för länge i landet pga ett missat flyg.
 
Idag presenterades officiellt bolaget Saudia Airlines som ny medlem i SkyTeam:

Saudia joins Skyteam - Business Traveller

Vet ingenting om deras flygprodukt, men de har ett ganska utbrett linjenät.

Har varit på ett par av deras flygningar och det är ingen trevlig uplevelse. Rökning förbjuden men ingen som bryr sig.... Jag undviker in i det sista med tanke på att Emirates, qatar och Etihad ligger ett stenkast därifrån och samtliga traffikerar Riyadh.
 
Visafri transit på max 18h om man flyger med Saudi Airlines. Annars 8h. Jag vet inte om jag vill chansa på en transfer där med tanke på hur de resonerar om saker och ting. Det är väl en sak ifall man skulle bli fast i tex Kina eller Ryssland, de går ju ändå att prata med, men i Saudi är jag inte säker på att de skulle vara lika förstående ifall man blir kvar lite för länge i landet pga ett missat flyg.

:)...inte värre än många andra ställen. Man går till Visa disken med transit papper och man (om man har EU pass) får ett transitvisum. Dock får man vara lite försiktig om man reser med tjejer för de måste täcka sig om det ska knalla ut från flygplatsen.. Generelt på flygplatsen är det ganska lungt.
 

agehall

Medlem
Jo, fast problemen lär ju börja om man missar sin anslutning och riskerar bli där längre än 18h.
 
Toppen