Valley
Medlem
Då har vi testat V90 D5
Vad säger man ? Hausen förstår jag inte. OK att motorn är lite pigg. Men oj vad den väsnas. Är inte så värst mycket mindre tröskljud i den än i min X3. Växellådan var väl inte heller något jag jublade över. Mugghållarna får underkänt. Och så denna i mitt tycke värdelösa pekskärm. Nu kan det bero på handhavandeproblem. Men skall jag behöva en dagars kurs för att kunna hitta i den ?
Dessutom. Skall man nu kämpa så hårt för säkerhet. Hur kan man då motivera denna skärmen ? Övertygad om att den kommer ställa till många olyckor för att föraren måste hålla kollen där istället för rakt fram.
Stolen var inga problem med. Fast, när säljaren skulle visa lite inställningar gick han in på pekskärmen? Är det ett måste ?
Och för att gå tillbaka till förbrukningen. Enligt mätaren låg denna på 0,9, en siffra som eventuellt beror på att den till stor del körs som demobil. Men när jag frågar säljaren, som faktiskt varit på långkörningar med den, intygar han att den ligger mot en 0,8. Så kommer den vanliga klyschan om stor bil, automat, hård körning, mm.
Slutsats.
Räcker inte fram till tyskarna (VW undantaget), vilket väl samtliga biltester hittills också visat.
Valet står mellan E-Klass, nya 5:an eller låta hjärnan bestämma och plocka ut en av de sista 530d. Eller som bubblare CLS Shooting Brake eller en 650 (men då är ju inte hjärnan riktigt med och bestämmer)
Vad säger man ? Hausen förstår jag inte. OK att motorn är lite pigg. Men oj vad den väsnas. Är inte så värst mycket mindre tröskljud i den än i min X3. Växellådan var väl inte heller något jag jublade över. Mugghållarna får underkänt. Och så denna i mitt tycke värdelösa pekskärm. Nu kan det bero på handhavandeproblem. Men skall jag behöva en dagars kurs för att kunna hitta i den ?
Dessutom. Skall man nu kämpa så hårt för säkerhet. Hur kan man då motivera denna skärmen ? Övertygad om att den kommer ställa till många olyckor för att föraren måste hålla kollen där istället för rakt fram.
Stolen var inga problem med. Fast, när säljaren skulle visa lite inställningar gick han in på pekskärmen? Är det ett måste ?
Och för att gå tillbaka till förbrukningen. Enligt mätaren låg denna på 0,9, en siffra som eventuellt beror på att den till stor del körs som demobil. Men när jag frågar säljaren, som faktiskt varit på långkörningar med den, intygar han att den ligger mot en 0,8. Så kommer den vanliga klyschan om stor bil, automat, hård körning, mm.
Slutsats.
Räcker inte fram till tyskarna (VW undantaget), vilket väl samtliga biltester hittills också visat.
Valet står mellan E-Klass, nya 5:an eller låta hjärnan bestämma och plocka ut en av de sista 530d. Eller som bubblare CLS Shooting Brake eller en 650 (men då är ju inte hjärnan riktigt med och bestämmer)