Senaste nytt

75% chans att få nya First kabinen på Boeing 747-400

Concorde

Founding Member
Samtliga 747 i variant Hi-J (70 club säten) är nu uppgraderade med nya First kabinen. Den andra varianten, med 52 club säten där World Traveller+ ligger mellan First och club har 48% fått nya F kabinen. Det innebär 75% av BA's 747 flotta.

Bra jobbat på mindre än två år. Ska ni flyga BA F, kolla seatmaps. Ligger det två club kabiner på lower deck får ni nya First.
 

Senator

Moderator
Med tanke på att det inte är så "nytt" allt så är det väl inte så svårt att göra det på 2 år :p Hade man nu blivit av med den lite udda konfigurationen med WT+ mellan CW och F så hade man verkligen lyckas.

Jag bara skämtar lite. BA F är ingen dålig produkt, fast helheten på BA är några längder efter Europeiska konkurrenter som LH och LX som jag upplever det. Men vi testar vidare i augusti, och hoppas på toppen service till IAD. Jag tycker det är så ofattbart roligt att en minderårig kille i BA:s bokningssystem får prefix "Master". Så jag sa till killen på 13 år som skall med mig att jag vill byta: han kan få Mr. K om jag får benämningen Master Senator.. "My young apprentice, look at how the Master order will dominate the good side of the force". :cool:
 

Concorde

Founding Member
80 kärror drygt, inte att fnysa åt.
Håller med om att BA F har mycket att lära sig från LH/LX, dock har LH knappt någon privacy i sin F, och det kommer ta många år innan man bytt till nya kabinen, som också saknar privacy. LX äger BA på allt dock :)
 

Bonden

Medlem
På 747:an kör LH med 1+1 och på gamla "F" så finns där inga väggar att hissa upp. Men på "upper" deck (747-400) finns det 8 First class säten, som jämförelse har BA klämt in 30 Business säten på samma yta.

Fast det är inte det som är min poäng.. BA har en stor fördel här, de har beställt A380:n och den är enormt tyst jämfört med 747-400:an!
Det är som att jämföra en ny Audio A8 med gammal Passat rent bullermässigt, tystnaden (mindre buller iallafall) ger en en väldigt lyxig känsla imho :)
 

EricT

Medlem
Nu ska vi ha klart för oss här att LH är skräp (enligt mig) i såväl F som C. Att jämföra LH med BA är inte så rättvisande. LX är dock enlig mig extremt bra!!! Har aldrig provat LX F.
 
På 747:an kör LH med 1+1 och på gamla "F" så finns där inga väggar att hissa upp. Men på "upper" deck (747-400) finns det 8 First class säten, som jämförelse har BA klämt in 30 Business säten på samma yta.

Fast det är inte det som är min poäng.. BA har en stor fördel här, de har beställt A380:n och den är enormt tyst jämfört med 747-400:an!
Det är som att jämföra en ny Audio A8 med gammal Passat rent bullermässigt, tystnaden (mindre buller iallafall) ger en en väldigt lyxig känsla imho :)

Äntligen fattar jag vad IMHO betyder. Haha den satt långt inne, har undrat i månader över denna förkortning.
 

Senator

Moderator
Nu ska vi ha klart för oss här att LH är skräp (enligt mig) i såväl F som C. Att jämföra LH med BA är inte så rättvisande. LX är dock enlig mig extremt bra!!! Har aldrig provat LX F.

Jag tycker det är kul att vi alla har så olik smak :cool: BA CW är bättre än LH C, håller med dig till fullo. BA EC Gold har en del fördelar som är bättre än M&M SEN, Galleries F är ett exempel, uppgradering WT+ till CW eller CW till F ett annat.

Jag håller med att den gamla stolen på LH F inte når upp på marknaden, och att det t.o.m. känns som en evighet innan LH har uppdaterat alla flygplan.

Men nya BA F är en evolution och ingen revolution. Jag har några saker där jag tycker BA F ligger lång efter
CCR - fint, men vilken usel service från BA och catering. Sen gör det inte mig något personligt att behöva åka tåg till T5C, men om du jämför detta med LX/LH och även AF är det en kass start på en resa
"Herring in a barrel" eller antalet stolar i kabinen: att trycka in 14 stolar i nosen på en B747-400 där andra har 8-9, nej tack. Hur kan man då tala om "privacy" då ;)
Mat & Vin - alltid efter i F tycker jag jämfört med LH/LX
Väldigt "hit or miss" gällande personalen ombord i min erfarenhet. LH/LX mycket mer professionella upplever jag

Trots två resor i gamla LH F på en B747-400 så var min slutsats efter resan till IAD i mars att LH helhet är bättre. Trots min genuina anglofixering, är tråkmånsen LH väsentligt bättre som produkt i sin helhet (IMHO). Men smaken är jo som känt som b.....
 

Bonden

Medlem
Nu ska vi ha klart för oss här att LH är skräp (enligt mig) i såväl F som C. Att jämföra LH med BA är inte så rättvisande. LX är dock enlig mig extremt bra!!! Har aldrig provat LX F.

Jag är inte rätt man att döma, men hur upplever du skillnaderna på BA F och LH F?
 

EricT

Medlem
Hur ser det ut nu tror ni? Jag är bokad på BA 57 till JNB den 25 april. Det är den som har wt+ framför club.
 

JensE

Medlem
Chanserna är ganska goda. Just nu ligger det på 73% på BA 57 (enligt FTDashboard).
Ser ut som Tors-Lör är lite sämre chans dock vilket 25 april faller under.
Dock så har dom inte konverterat några fler mid-J 747or under 2012 och kommer troligen inte göra det under 2013 heller.
 
Toppen