Senaste nytt

Giftermål i New York, flyga bekvämt? Nästa steg upp från Iceland Air Saga Class?

troligt

Medlem
Hej!

Jag och min sambo skall gifta oss i New York i vinter, närmare bestämt den 12:e December.

Vi har tidigare varit där, och då flög vi Iceland Air "Saga" Class via Reykjavik, vilket var helt ok men nu önskar vi försöka hitta ett steg upp om det finns möjlighet detta då det är en speciell händelse för oss.

Prismässigt kan vi tänka mig lägga max 15' per biljett/person t/r - dock gärna mindre om möjligt, och vi kan absolut tänka oss att mellanlanda någonstans på vägen (London, Frankfurt, Paris, Amsterdam osv.), dock maximalt 1 stop.

Hur stor är möjligheten för oss att hitta en biljett som är "steget upp" från Iceland Air "Saga" Class för den budgeten, är det ens realistiskt'? Bör vi undersöka möjligheten att köpa poäng och sedan köpa biljetter med poängen, eller har vi några andra alternativ?

Vi behöver flyga ut 7-9 December (från Stockholm) och hem 14-16 December.

Tacksam för all hjälp/feedback vi kan få!

Mvh,
 

Palazzi

Medlem
Välkommen till forumet! Instämmer i gratulationerna.

Det ligger inga biljetter ute till priser under 15.000kr just nu (förutom Saga class), men det hindrar ju inte att det kommer erbjudanden :).

Av de större bolagen så ligger TK lägst i pris just nu, med sin business-restricted 8-14 Dec för 19.400kr.
Med lite tur kommer erbjudanden med LH, LX och/eller BA.... Det är inte helt ovanligt med priser runt 15.000kr :)
 

Concorde

Founding Member
BA lär komma med 15,000 T/R i Club under sommar rean eller under hösten.
Har flygit BA till NYC jag vet inte hur många gånger och Upper Deck på 747-400 är bland det bästa du kan få i business vad gäller komfort, privacy och "privatjet" feeling. Minns själva första gången jag klev upp för trappan på BA's 747 :) Bra drycker och ätbar mat. Bra lounger på båda sidorna av Atlanten. Bytet i London är smidigt med fast track och samma terminal. Ibland brukar man kunna boka in returen på BA002/004 till samma pris. Det är BA's all-businessklass A318 kärra med 32 stolar. Rekommenderas.

JFK T7 som premium PAX är BA's bästa station i nätverket.
 

Stefan62

Medlem
Grattis till kommande bröllop!

Det ska nog gå att hitta priser i den nivå Du söker, även om det är under en normalt sett "besvärlig" period på året.

Håll utkik efter kampanjer under, eller strax efter, sommaren - bra och förmånliga kampanjer omskrivs "alltid" på detta forum.

Ett tips inför hösten är LX till NYC i C-klass, precis som Palazzi skriver ovan.
 

agehall

Medlem
Det går ju annars att köpa US-miles och sedan flyga riktigt bra till NYC.. Men det kanske är för avancerat?

Jag skulle nog överväga att ha lite is i magen och vänta på BAs rea. Ska man lyxa till det så är det klart bättre än SAS, vilket är bekvämast (då det är direktflyg!). Annars är väl LX ett bra förslag det med.
 

Palazzi

Medlem
Det går ju annars att köpa US-miles och sedan flyga riktigt bra till NYC.. Men det kanske är för avancerat?

Jag skulle nog överväga att ha lite is i magen och vänta på BAs rea. Ska man lyxa till det så är det klart bättre än SAS, vilket är bekvämast (då det är direktflyg!). Annars är väl LX ett bra förslag det med.

Kan man köpa hur många US miles som helst? :) Kanske lönt att vänta några veckor isf... Tror att poängrean började 5:e Juni förra året, kanske kan förvänta oss en uppföljning?
 

troligt

Medlem
Oj!

Tack för välkomnandet och alla svaren! Märks att jag är ny på detta även om vi rest mycket, får genast googla förkortningar som TK och LX :)

Hur går man till väga för att köpa poäng, gör man det hos ett flygbolag eller allians av flera bolag enbart - såsom Star Alliance, eller är de flyttningsbara så att man kan köpa av privatpersoner också?

Rekomendationerna verkar vara att ha lite is i magen och invänta kampanjer, hoppas bara min sambo klarar av det, hon vill gärna spika allt så snart det går så att inget "går fel", vilket jag har förståelse för. Jag ska försöka vänta så länge jag kan:)

Tack åter igen, här känner man sig välkommen!

/ Daniel
 
Toppen