Senaste nytt

Qatar Airways First class: London - Doha

Asien via London

Just hemkommen från resa till Asien med Qatar och vill ge en inblick i en av delsträckorna, nämligen London - Doha.
Bokade min resa med Qatar airways med start och mål i London och sparade därigenom 900 EUR jämfört med att utgå från Arlanda. Bokade sedan en kompletterande SAS biljett.

Qatar saknar egen lounge på Heathrow terminal 4, istället ges access till en multi-airline första klass lounge av normal business class standard. Varm frukost serverades inför morgonflighten till Doha.
IMG_0507.jpg

Ombord blev jag visad till min plats av en flygvärdinna som tog emot redan innan ombordstigning. Väl vid min plats blev jag erbjuden ett glas Krug champagne, våt handduk och ett urval av dagstidningar/magasin. Vidare kom chief steward fram och presenterade sig och tog i hand. Den obligatoriska Necessären innehöll kvaltietsprodukter från bla. Prada och LaPrairie.
IMG_0517.jpg IMG_0519.jpg

I luften så erbjuds ett urval av tio rätter och en diger vinlista. IMG_0516.jpg IMG_0520.jpg IMG_0532.jpg IMG_0522.jpg

Framme i Doha hämtades förstaklass passagerare upp i individuella BMW 7 serie bilar för färd till Doha's separata Första klass/Business class terminal.
IMG_0679.jpg

Tog mig efter en och en halv timme vidare mot min slutdestination i centralasien.

Kan varmt rekommendera Qatar för resor mot mellanöstern och central och sydostasien.
 
Last edited:

Palazzi

Medlem
Trevligt!

Vet inte hur jag lyckats missa reportaget:confused:

Ser ut att vara en underbar omborsservering :).
 
Japp, unisexdoft.

Fantastisk service, satt väl tre-fyra personer i förstaklass kabinen och fick därmed en personlig flygvärdinna.
 

MarcusC

Medlem
Både Qatars F och C produkt verkar trevliga ( i synnerhet utanför ramadan) Swiss erbjuder ungefär samma produkter i F, men man erbjuder ingen parfym.
 
Toppen