Senaste nytt

Bäst värde för 173.000 Flyingblue poäng?

kajjan85

Medlem
Nej det är så det är tyvärr.
Ska man flyga jorden runt så är det per poäng oftast eller någon error fare eller liknande routing som blir billigast.
När det gäller en billig round the world i ekonomi skulle jag nog sy ihop den med:

Norwegian enkel till Los Angeles (under 2000kr)
Los Angeles - Noumea med poäng från flying blue 30.000x2
Om jag hoppar av i Sydney, boka Sydney-Guam eller om jag fortsätter till Noumea boka Noumea-Guam (båda vida tokyo och hoppas av där)
2x15.000 poäng
Lägger du till 30.000 poäng kan du även efter stoppet i Noumea eller Fiji lägga in ett stop i Australien.
Boka Tokyo - Delhi för 2x20000 poäng, routa via Paris och hoppa av där, sedan köpa en enkel biljett hem.

Totalt blir det 60.000+30.000+40000 poäng ) 130.000 poäng eller 160.000 poäng med ett stop i Sydney också.
Skatter och avgifter tillkommer naturligtvis samt priset för enkelbiljetter

Jag som har ganska frekvent flöde av Eurobonus och en del 2 för 1 vouchers hade bokat:

Enkel i Business eller plus Stockholm-Los Angeles för Eurobonuspoäng med voucher
Spenderat några dagar där

Ekonomi Los Angeles - Noumea (eller någon av de andra öarna) 30.000 Poäng + cirka 60 usd skatter
Spenderat ett par dagar här :)
Noumea (Eller någon av öarna) - Sydney (eller Melbourne): 15.000 poäng
Stannat ett par dagar
Sydney/Melbourne- Guam (Hoppat av i Tokyo) 15.000 poäng
Stannat ett par dagar i Tokyo
Tokyo - Sverige med Eurobonuspoäng + voucher.

En sådan route har jag skissat lite på fram mot hösten varje fall :)
Sedan finns det som alltid en massa resor man vill göra, så vi får se vad det blir av det hela!

Hoppas jag kan ha givit dig lite inspiration varje fall till vad som är möjligt.

Uppskattat! Kul att se att någon är lika uppslukad av det här som en själv ;) Som sagt ny på FB, men när det kommer till *A vill jag inte veta hur många timmar jag spenderat på att planera rutter ;)
 

Johan67

Medlem
Toppen