Senaste nytt

Hjälp. En snabbis till Melbourne från Köpenhamn

ACervin

Medlem
En timme långt möte som jag måste närvara på den 14/6 i Melbourne. Försökte få till ett telefonmöte. Suck, dög inte. Det här är en sådan här resa med mer tid i flyget än på marken. Tänkte åka ner den 11/6 för att ha 24 h marginal om det strular på nervägen. Hem på em kväll den 14/6, hoppas kunna få till det som ett fm möte. Behöver vara hemma senast den 15/6 på em. Resan är avdragsgill, men lite oklart hur mycket ersättning jag kan få, så smarta lösningar är välkomna. Har gott om EB och US Airways poäng men ont om tid att fiffla med det nu.

Jag hittar Qatar som billigaste alternativ i C. På deras hemsida 36 859, på Expedia kostar samma resa 35 571 och på ITA on the Fly kostar den 35 029.

Näst billigast blir en Finnair biljett som verkar lite roligare, om man nu kan unna sig sådana böjelser i det här läget. Då man får prova på både Finnair, Cathay Pacific och Qantas A-380. Då blir det 38 581 SEK på Kayak eller Expedia. Samma biljett på Finnairs hemsida kostar 39 088. Genom ITA On the Fly appen kostar samma resa 36 926 SEK (30 596 DKK).

1. Hur kommer jag åt ITA priset? Går det?

2. Finns det några andra förslag för snabb och bekväm transport till Melbourne?

Tacksam för tips från experterna som alltid lyckas förvåna mig med sin kreativitet
 

Palazzi

Medlem
Det verkar tyvärr vara ganska skralt med resor på de exakta datum du beskriver.

Normalt hade det kanske varit en idé att flyga premium economy med NZ; CPH-LHR-LAX-AKL-MEL ("Bara" LHR-LAX-MEL i premium). Dock verkar det bara finnas ekonomiplatser kvar :(

Hur menar du med kommer åt ITA priset?:) Vill du komma åt det genom expedia-sökningen? Isf går det inte.

Annars är det bara att göra en print screen på priserna du får upp och sända till t.ex resia.se som utfärdar biljetten. Har för mig att resia är billigast med 200kr i bokningsavgift.
 

ACervin

Medlem
Tack för tipset om ITA priset. (Jag menade hur man kan köpa en biljett till det priset). Jag kan inget om NZ premium economy. Men jag har ett gott öga till NZ där jag fått rejäla lammstekar och stadiga gin and tonics (i economy).
 

Dr. Miles

Expert
Du kan använda THAIs Premium Economy till Melbourne. Tyvärr finns det ingen tillgänglig plats från Köpenhamn för utresa 11/6 men 10/6 finns för ca 25.000 DKK inkl. skatter.

Om du måste resa 11/6 eller vill spara pengar, kan du resa från Stockholm.
Biljettpriset för Stockholm-Bangkok-Melbourne med THAI Premium Economy är ca 21.000 SEK inkl. skatter

Utresa från Stockholm 11/6
Stockholm-Bangkok-Melboune, framme till Melbourne 12/6 kl. 20:00 lokaltid

Hemresa från Melbourne 14/6
Melbourne-Bangkok-Stockholm, framme till Stockholm 15/6 kl. 07:00 lokaltid
Screenshot20120528_1.jpg

Bokningen kan göras direkt från THAIs svensk webbsida, fast från kampanjlänk.

THAI Premium Economy är de facto Business class och du kommer att sitta i Business class mellan Bangkok-Melbourne vv.

Mer info om THAI Premium Economy biljett från Stockholm, kan du läsa här.
http://www.businessclass.se/deals/2...t-r-thai-airways-10-600-sek-inkl-skatter.html
 

Dr. Miles

Expert
En sak till.
Om du bokar via en resebyrå, kan du klämma in Sverige inrikesflyg(t ex Malmö-Stockholm) i samma bokning mot extra kostnad.
 
Last edited:

pep

Medlem
Hvor er I dygtige! Jeg vil ogsaa sige NZ premium economy (chancen for at rejse jorden rundt - man rejser den ene vej ud - og den anden vej hjem) eller TG. Emirates og Qatar er ogsaa OK. Finnair kender jeg ikke :-(
 

pep

Medlem
Om du bokar via en resebyrå kan du faa CPH-MEL Premium Economy med TG meget billigere i st. f. at booke den selv online. Du sparer da at rejse over Stockholm
 

Dr. Miles

Expert
Om du bokar via en resebyrå kan du faa CPH-MEL Premium Economy med TG meget billigere i st. f. at booke den selv online. Du sparer da at rejse over Stockholm
Som jag skrev, det finns inte plats på utresan den 11/6 från Köpenhamn av någon anledning.

24.692 DKK inkl. skatter är ca 30.000 SEK, så billigare blir det i alla fall inte jämfört med avresa från Stockholm. Även om man betalar Economy Full Flex mellan Malmö eller Ängelholm/Helsingborg - Stockholm t/r (ca 4.700 SEK inkl. skatter)
 
Toppen