Senaste nytt

Förläng din Marriott-status - Elite Buy Back Offer

Hei!

Da har Marriott lagt ut info om sin "Elite Buy Back Promotion" for 2017:
Elite Buy Back Promotion

Det er ingen fungerende link der ennå, men den kommer nok snart!

Anbefaler alle å sjekke at kontoen sin virkelig blir flyttet ned i status før en kjøper tilbake status fra 2016, da man i noen tilfeller får fornyet status hos Marriott Rewards uten å ha oppnådd målet helt foregående år.

Lykke til!
 

David

Medlem
Nu återstår bara att se ifall Marriott är snälla nog att förlänga mitt Platinum ytterligare ett år utan att jag når kraven (vilket jag inte gjort sedan 2012, men har bara en buy-back sedan dess - har 40 nätter 2016) eller ifall jag måste ta ställning till ifall det är värt 40k poäng att behålla det...
 

AABack2ARN

Medlem
Hur ser man när ens status går ut?

På det fysiska kortet är det ju tryckt, men jag kan ta mig tusan inte se det vare sig på webben eller i appen?
 

David

Medlem
Vet ej säkert men nånstans i mitten på februari efter att ha kollat nyhetsbrev (som spec:ar status) så justeras den i de fall detta är applicerbart.
 

henrik l

Medlem
Nu är det för sent att rädda situationen, men "enklaste" sättet att behålla guldet är att ha 10 stays på SPG så ska gulden synka efter vad jag förstår. Själv ägna jag en del av julledigheten till att se om det gick att pussla ihop 25 stays på SPG för att få ett platinumkort:D
 

jerixon

Medlem
Hur funkar det nu ni som kört SPG rutten under året.
Är det så att statusen är synkad hela tiden? :
10 stays är ju inga problem att få ihop :)
 

mha321

Medlem
Åt andra hållet (från marriott till Starwood) synkar den dels när du ändrar nivå direkt (eller inom någon dag), och dels när du förnyar. Båda har calendar year so det blir automatiskt synk i andra änden.
 
Buy back rutten är tagen bort nu. Jag har fört över mina poäng till AAdvantage där det verkar ha lite bättre användning för mig.
 

AABack2ARN

Medlem
Buy back rutten är tagen bort nu.

Noterade också det. Fick en gold challenge i stället med 6 olika vistelser fram till 30 juni. Dock inte guldstatus förrän EFTER utmaningen är avklarad. Vid andra tillfällen har jag tolkat det som om att man fått status på en gång och kunnat använda sig av den på de vistelser som krävdes :(
 

mha321

Medlem
Noterade också det. Fick en gold challenge i stället med 6 olika vistelser fram till 30 juni. Dock inte guldstatus förrän EFTER utmaningen är avklarad. Vid andra tillfällen har jag tolkat det som om att man fått status på en gång och kunnat använda sig av den på de vistelser som krävdes :(
Jag vill minnas att de slutade med det på challenge för ett par år sedan. Jag har kört challenge två gånger med några års mellanrum. Den första fick jag status under tiden på, den andra (4 år sedan) fick jag inte statusen förrän den var klar, och det var nya standarden som gällde då.
 
Toppen