Senaste nytt

Hur är Swiss business class i Europa?

Jag kikar på biljetter i Augusti för att åka med Swiss Intra Europa till CPH från BCN via ZRH/GVA som verkar ha bra priser i C (Business saver).

När jag kikar på deras seatmaps för A321 ser det enbart ut som att de tre första raderna som har blockerat mittensäte, alla andra har sex säten per rad. Varför då? Är dessa reserverade för pax med högre status samt är övriga säten i C bättre än i Economy eller är det exakt samma fast med lite mer utrymme? För övrigt verkar kabinen ha 68 C-stolar, vilket känns mycket.

Hur är deras hårda vs mjuka Businesss produkt inom Europa?

Vilken lounge access får man på dessa biljetter på ZRH och CPH utan status inom M&M?

Tack ödmjukast för svar :)
 

ACervin

Medlem
Kommer precis från CPH-ZRH ToR i Business med Swiss. Mittensätet i C har inte ens en dyna utan är för drinkar och datorer och det gäller dom första 6 raderna i alla fall. Samma stol som i economy misstänker jag. Mat och dryck är bra om man aktar sig för muslin.
 
Kommer precis från CPH-ZRH ToR i Business med Swiss. Mittensätet i C har inte ens en dyna utan är för drinkar och datorer och det gäller dom första 6 raderna i alla fall. Samma stol som i economy misstänker jag. Mat och dryck är bra om man aktar sig för muslin.

Så åter till min fråga, vad är det för kriterier för att sitta på de första 6 raderna eftersom de erbjuder "mer plats"?
 
Enkel matte löser ju min fråga, enligt Seatguru ska det finnas 68 platser i C i deras A321.

18 rader x 4 platser per rad = 72 - 2 (Emergecy exit) = 70. Vad de andra två kommer ifrån vet jag dock inte.
 

ACervin

Medlem
Jag hänger inte med på matten, men alla platser framför skynket hade blockerat säte och jag tror det var de första 6 eller 8 raderna. 68 C stolar låter tokigt, jag skulle snarare vilja säga 24 (4 stolar x 6 rader).
 

Senator

Moderator
Hej, SeatGuru spelar ingen roll här. Kabinen är flexibel. Alla rader har 3-3 stolar: A-B-C samt D-E-F. När man åker i affärsklass blockeras B och E. På Swiss har det varit allt mellan 2 och 13 rader för min del. Så åker man affärsklass finns det bara fönster (A eller F) och gångplats (C eller D).

Det finns en rad trådar om hur det är att åka med Swiss i affärsklass inom Europa här på forumet.
 

ACervin

Medlem
Jag tvivlar inte på att Gurun visar 68 platser. Jag är bara lite tveksam till om de som satt bakom mig och skynket åkte i C.
 
Hej, SeatGuru spelar ingen roll här. Kabinen är flexibel. Alla rader har 3-3 stolar: A-B-C samt D-E-F. När man åker i affärsklass blockeras B och E. På Swiss har det varit allt mellan 2 och 13 rader för min del. Så åker man affärsklass finns det bara fönster (A eller F) och gångplats (C eller D).

Det finns en rad trådar om hur det är att åka med Swiss i affärsklass inom Europa här på forumet.

Aha, så de har inte fast antal stolar i C utan ändrar beroende på efterfrågan. Däremot så ska sätena ha en annan pitch än i Economy (34 inches vs 31), hur fixar de sådant om de måste konfigurera om kabinen innan en flight?

Går det att få ner priset ännu mer via kreativ routing i Europa? Läste någonstans att om man åkte t.ex. via Luxemburg att priset åkte ner rejält.

Läste även i en annan tråd att man kunde tjäna dubbla poäng per sträcka 2012 om man angav den som "My Route". Hittar dock inte hur man aktiverar detta och anger rutten?

https://www.miles-and-more.com/onli...offers/offer?nodeid=1455041029&l=de&cid=10001
 
Last edited:
Toppen