Senaste nytt

Vad har du för armbandsur?

Buffy

Medlem
Kolla även det tyska urmärket Sinn, mycket prisvärda klockor.

Vill du ha en dykare kan du även kolla på Tudor. Jag hade personligen satsat på en Tudor "submariner" :) - mycket fin.
Har kikat på Sinn som kan vara ett alternativ och Tudor Black Bay men den gillar jag inte helt. Submariner är en lite annan prisklass.
 
Andras kläder och utseende intresserar mig inte alls på samma sätt som vilket armbandsur de bär. Äger själv en Rolex 116600 & en Panerai pam 505 efter många års sparande och letande. Funderar nu på att införskaffa en Nomos, någon som har erfarenhet av dessa ur?
 

jerixon

Medlem
Olika don för olika humör.
Från Vänster: Tissot Guldklocka ärvd av farfar, IWC Aquatimer Chrono, Omega Speedmaster 57' reissue, Omega Seamaster Chrono "Jedi", Seiko Monster & Breitling Superocean Abyss II....
Sen finns det en del annat i annan låda också :)
Gillar för övrigt lådan som var födelsedagspresent från tjejen med mitt favoritcitat från klockvärlden på locket!
IMG_20170105_122315.jpg
 
Olika don för olika humör.
Från Vänster: Tissot Guldklocka ärvd av farfar, IWC Aquatimer Chrono, Omega Speedmaster 57' reissue, Omega Seamaster Chrono "Jedi", Seiko Monster & Breitling Superocean Abyss II....
Sen finns det en del annat i annan låda också :)
Gillar för övrigt lådan som var födelsedagspresent från tjejen med mitt favoritcitat från klockvärlden på locket!
Visa bifogad bild 59708

Trevlig samling du har där!
 

ACervin

Medlem
@Andreas Eriksson En äldre klocka, som det här ser ut att vara, är det ingen katastrof om box och papper saknas. Det viktiga är att man kan lita på säljaren. Chrono24 lämnar inga garantier för att säljaren är schysst. Bilderna är skarpa och säljaren har skruvat av boetten för att man skall se verket (en kunnig person bör kunna se om det är Breitling rakt igenom) och det är ju positivt. Suddiga bilder och utan att klockans innandöme redovisats skall man akta sig för. Vill man vara extra försiktig kan man be säljaren skicka en bild med klockan och exempelvis en aktuell sida från en tidning där datum framgår, då är det i alla fall sannolikt att klockan finns hos säljaren. Min invändning här är att om du vill ha en Chronomat på stållänk så är det ganska dyrt att köpa en sådan separat (en ny misstänker jag kostar mellan 5-10 000), då är det kanske bättre att lägga på lite extra på en gång. Men vill du bara köra den på NATO-band eller läderrem så är det inga problem, då kan det här kanske vara ett litet fynd. Senaste service är också bra att känna till, behövs ju i regel vart 5-7 år och kostar ofta upp mot 5000 Kr. Är den inte servad på länge så bör du addera denna kostnad i totalkalkylen. Lycka till!
 

blobloblo

Medlem
Om du köper på chrono så undvik private sellers, alltid box och papper (enligt mig) och ha googlea recensioner av säljaren. Vill du vara extra säker kan du använda trusted check-out. Sen skulle jag vara lite försiktig när det kommer säljare från Italien och Grekland. Lycka till med ditt köp :)
 
Om du köper på chrono så undvik private sellers, alltid box och papper (enligt mig) och ha googlea recensioner av säljaren. Vill du vara extra säker kan du använda trusted check-out. Sen skulle jag vara lite försiktig när det kommer säljare från Italien och Grekland. Lycka till med ditt köp :)

Håller fullkomligt med om detta
 
Toppen