Senaste nytt

Vad har du för armbandsur?

Direktorn

Medlem
Tidszoner har jag även på min Samsung Gear S2. Något annat bra med den nya modellen, som är på min önskelista! Kan inte besluta mig för modell bara.

Tyvärr Branden. Vet inte vad som hänt mot s2. Den verkar ha det mesta joxet. Går att ringa följa sin (dåliga ) hälsa, läsa FB mm. Säkert finns det mesta även på s2. Kul är den iallafall.
 
Funderar på en ny klocka.
Tipsa gärna, budget runt 25.
Breitling, Tag Heuer t.ex.

A1732124-BA61-435X-A20BA.1 Breitling Superocean Heritage 42

Hur är det att köpa på t.ex mywatch eller uret gentemot i butik? Vilken summa skulle man landa på ca om man köper klockan ovan i aukt butik?
Fördelar/nackdelar onlineköp kontra butiksköp?

Är det Nymans i Stockholm man ska vända sig till?
Butikernas extra försäkringar, värt?
 
Last edited:

jerixon

Medlem
Köper de flesta klockor på diverse forum.
Chrono24 funkar nog också bra.
Annars kan du googla lite svenska klockforum där flera av oss BC'are är medlemmar. (vet ej om man får nämna de forumen här)


Funderar på en ny klocka.
Tipsa gärna, budget runt 25.
Breitling, Tag Heuer t.ex.

A1732124-BA61-435X-A20BA.1 Breitling Superocean Heritage 42

Hur är det att köpa på t.ex mywatch eller uret gentemot i butik? Vilken summa skulle man landa på ca om man köper klockan ovan i aukt butik?
Fördelar/nackdelar onlineköp kontra butiksköp?

Är det Nymans i Stockholm man ska vända sig till?
Butikernas extra försäkringar, värt?
 

blobloblo

Medlem
Köper de flesta klockor på diverse forum.
Chrono24 funkar nog också bra.
Annars kan du googla lite svenska klockforum där flera av oss BC'are är medlemmar. (vet ej om man får nämna de forumen här)

Det ska väl inte vara några problem? @Andreas Eriksson googla klocksnack och gör en tråd där. Butikernas försäkringar är ofta inget att ha. Vanligtvis har man klockan försäkrad via hemförsäkringen upp till 50.000-80.000 kr ifall något skulle hända. Är det en dyrare klocka är försäkringen oftast väldigt dyr och används sällan av klocksamlare.
 

ACervin

Medlem
Skulle absolut satsa på begagnat, i regel går det att sälja vidare för liknande peng skulle man ångra sig (om man inte valt en iskall modell). Väljer du att köpa nytt tänk då på att det finns prutmån på de flesta märken, klockindustrin har det kämpigt just nu. Tänk bilhandlare när du går in i en klockaffär.
 

konsumtion

Medlem
Longines bör du kolla upp ifall du vill ha en bra kvalitetsklocka från ett företag med en riktigt fin historia. Dessutom det äldsta registrerad klockvarumärket med det kända timglasuret med vingarna.
 
Rolex Sea-Dweller :)
-julklapp till mig själv.
 

Attachments

  • IMG_2070.PNG
    IMG_2070.PNG
    382,6 KB · Visningar: 280
Toppen