Senaste nytt

AMEX försäkring hur man går in i väggen.

Matsson

Medlem
Hej
Vill delge en intressant pågående debatt med AMEX reseförsäkring.(fortsättning följer nästa vecka)
BAKGRUND:
Dotter Matsson (goldcard kopplat till pappa/mamma´s platinum) nyopererad i Malaysia med låret fullt av bakterier= 3 x 5 cm samt 3 cm djupt hål i benet. Excellent sjukvård hos Prince Court Medical Center i Kuala Lumpur inkl. nedsövning, 2 tim. operation, enkelrum 5 dagar med all service. Vidare resa till australien, sårvård av snäll reskamrat,samt hemfrakt via ebpoång förra veckan.
Så långt allt väl, försäkringen via Solid, som hanterar AMEX försäkringar fungerar utmärkt. Snabb handläggning samt återbetalning av 30 000:- mot kvitton. Nu efterfrågar vi paragrafen " framtida men samt sveda och värk", vilken visar sig handhas av ett annat bolag nämligen ACE försäkringar. Det är i detta moment vi förflyttas till Östtyskland 1974.
Ace ber om dotters personnummer. Jag förklarar att hon sannolikt inte finns i datan. Får till svar av vi således saknar försäkring.
Jag upplyser Kvinnan om att ACE är underleverantör till Solid som handhar AMEX försäkringar. Kvinnan svarar att hon måste ha blankett från AMEX.
Mitt blodtryck stiger till 160/100 men jag ringer till AMEX, blir kopplad till FALCK emergency, som kopplar mig vidare till SOLID som hänvisar tillbaka till ACE.

Samtal nummer två med ACE:
-Hej det gäller min dotters sveda/värk/framtidamenförsäkring/ som ni hanterar åt SOLID/AMEX.
-Vad har hon för personnummer?
-Det fick ni för två timmar sedan, hon är inte i datan.
-Då måste ni be om blankett av AMEX.
-Jag har nyss ringt AMEX som hänvisar till Er.
-Vi kan inte göra något utan blankett.
-Kan jag tala med ansvarig chef?
-Nej, han finns inte tillgänglig. (ger mej f-n på att han spelar golf 15.30 en vardag)
Börjar känna utmattning och blodtrycket stiger till 190/130.Men trägen vinner, jag kör ett varv till!!!!

Talar återigen med SOLID, som är väldigt förstående och uppriktigt förtvivlade över detta moras till kundservice som deras underleverantör uppvisar. Trevlig handläggare lovar att själv ringa ACE och ordna handläggare till mig.

Två timmar senare ringer den trevliga handläggaren på SOLID och förklarar upprymt att hon talat med ACE, och jag kan omedelbart ringa dit och få all hjälp.Jag ber om handläggarens namn men det behövs inte säger hon, för hela ACE är nu fokuserade på att hantera Matssons ärende.
Strålande glad lämnar jag fredagens viktiga spörsmål,sätter mig ifred på kontoret, blodtrycket sjunker och jag ringer ACE för tredje gången.

-Hej det gäller min dotters sveda/värk/framtidamenförsäkring. Jag förstår att ni fått samtal av SOLID och instruktion att assistera mig i detta ärende.
- Vad har hon för personnummer? Har ni ingen blankett från AMEX?
-FÖR BÖVELEN( blodtryck220/180 jag är nära ett sammanbrott, letar i lådan efter en calvados)
lugnar mej en smula och stammar på nytt fram mitt ärende. Kvinnan känns inte vid något samtal från SOLID och chefen är som sagt ute. (jag ser golfbagen framför mej,strama runt halsen, reducera syretillförseln och halvera den intellektuella förmågan)

Jag ber om ursäkt att jag ringer så här på fredagen och ber att få återkomma efter helgen(om hon händelsevis inte är på servicekurs i Östberlin)

Väl hemma 1730 grillen igång, rejäl calvados avnjuten, sista samtalet från SOLID som undrar hur det hela avlöpt.
Åt Helvete svarar jag och drar hela förloppet. Solid förklarar att det alltid är dessa problem med ACE, men hon skall nå ansvarig på måndag.
Bra, eftersom jag omedelbart väljer att delge detta eminenta forum nämnda story ,fortfarande med ett blodtryck 180/120.
Fortsättning följer nästa vecka!
Tacksam för tips råd och synpunkter

MVH
Matsson
 
Last edited:

Matsson

Medlem
Skall bli intressant att när tid finns nästa vecka föra frågan högre upp i deras hierarki.
 

Unicornone

Medlem
Tyvärr har jag inte hört att ACE är särskilt smidiga någonsin.. Hustrun har en bröstcancerförsäkring där som jag hoppas hon aldrig kommer behöva nyttja av två orskaer...
 

Sakoz

Medlem
När Crawford International hanterade försäkringarna fungerade ACE också något bättre (även om dem inte hade en koppling till varandra). Men nu skulle jag inte ens ta i ACE med tång, efter att kollegor och andra vänner i stort sett stångat sig blodiga mot ACE. Läser man försäkringsvillkoren ser man snabbt att mycket är öppet för tolkning. ACE ringer mig säkert en gång i månaden trots att jag ber dem sluta ringa. Nåja nu tenderar jag att bli OT.
 

Matsson

Medlem
Det var en överraskning för mig att ACE var underleverantör till Solid/Amex. Det blir man som kund inte upplyst om. Avser att ifrågasätta upphandlingsrutiner för AMEX försäkringsgivare. Fungerar ej denna viktiga del finns det ju andra kort....Funderar på att fakturera AMEX 4tim. X 1200kr. Nedlagd tid på horribel byråkrati.
 
Last edited:

Matsson

Medlem
I nästa vecka bestämmer jag mej. Rejäl 5 siffrig compensation plus skriftlig förklaring/ursäkt, kan få mej att behålla kortet som faktiskt har vissa fördelar. Jag ger dem gärna en chans att förklara samarbetet med ACE. Det är upp till dom att göra kunden (matsson) nöjd och ordentligt kompenserad. Kanske kan publicitet leda till välvillig handläggning av ärendet.
Längtar till måndag med eller utan calvados
Tack BC vänner för stöd.
 
Last edited:
Toppen