Matsson
Medlem
Hej
Vill delge en intressant pågående debatt med AMEX reseförsäkring.(fortsättning följer nästa vecka)
BAKGRUND:
Dotter Matsson (goldcard kopplat till pappa/mamma´s platinum) nyopererad i Malaysia med låret fullt av bakterier= 3 x 5 cm samt 3 cm djupt hål i benet. Excellent sjukvård hos Prince Court Medical Center i Kuala Lumpur inkl. nedsövning, 2 tim. operation, enkelrum 5 dagar med all service. Vidare resa till australien, sårvård av snäll reskamrat,samt hemfrakt via ebpoång förra veckan.
Så långt allt väl, försäkringen via Solid, som hanterar AMEX försäkringar fungerar utmärkt. Snabb handläggning samt återbetalning av 30 000:- mot kvitton. Nu efterfrågar vi paragrafen " framtida men samt sveda och värk", vilken visar sig handhas av ett annat bolag nämligen ACE försäkringar. Det är i detta moment vi förflyttas till Östtyskland 1974.
Ace ber om dotters personnummer. Jag förklarar att hon sannolikt inte finns i datan. Får till svar av vi således saknar försäkring.
Jag upplyser Kvinnan om att ACE är underleverantör till Solid som handhar AMEX försäkringar. Kvinnan svarar att hon måste ha blankett från AMEX.
Mitt blodtryck stiger till 160/100 men jag ringer till AMEX, blir kopplad till FALCK emergency, som kopplar mig vidare till SOLID som hänvisar tillbaka till ACE.
Samtal nummer två med ACE:
-Hej det gäller min dotters sveda/värk/framtidamenförsäkring/ som ni hanterar åt SOLID/AMEX.
-Vad har hon för personnummer?
-Det fick ni för två timmar sedan, hon är inte i datan.
-Då måste ni be om blankett av AMEX.
-Jag har nyss ringt AMEX som hänvisar till Er.
-Vi kan inte göra något utan blankett.
-Kan jag tala med ansvarig chef?
-Nej, han finns inte tillgänglig. (ger mej f-n på att han spelar golf 15.30 en vardag)
Börjar känna utmattning och blodtrycket stiger till 190/130.Men trägen vinner, jag kör ett varv till!!!!
Talar återigen med SOLID, som är väldigt förstående och uppriktigt förtvivlade över detta moras till kundservice som deras underleverantör uppvisar. Trevlig handläggare lovar att själv ringa ACE och ordna handläggare till mig.
Två timmar senare ringer den trevliga handläggaren på SOLID och förklarar upprymt att hon talat med ACE, och jag kan omedelbart ringa dit och få all hjälp.Jag ber om handläggarens namn men det behövs inte säger hon, för hela ACE är nu fokuserade på att hantera Matssons ärende.
Strålande glad lämnar jag fredagens viktiga spörsmål,sätter mig ifred på kontoret, blodtrycket sjunker och jag ringer ACE för tredje gången.
-Hej det gäller min dotters sveda/värk/framtidamenförsäkring. Jag förstår att ni fått samtal av SOLID och instruktion att assistera mig i detta ärende.
- Vad har hon för personnummer? Har ni ingen blankett från AMEX?
-FÖR BÖVELEN( blodtryck220/180 jag är nära ett sammanbrott, letar i lådan efter en calvados)
lugnar mej en smula och stammar på nytt fram mitt ärende. Kvinnan känns inte vid något samtal från SOLID och chefen är som sagt ute. (jag ser golfbagen framför mej,strama runt halsen, reducera syretillförseln och halvera den intellektuella förmågan)
Jag ber om ursäkt att jag ringer så här på fredagen och ber att få återkomma efter helgen(om hon händelsevis inte är på servicekurs i Östberlin)
Väl hemma 1730 grillen igång, rejäl calvados avnjuten, sista samtalet från SOLID som undrar hur det hela avlöpt.
Åt Helvete svarar jag och drar hela förloppet. Solid förklarar att det alltid är dessa problem med ACE, men hon skall nå ansvarig på måndag.
Bra, eftersom jag omedelbart väljer att delge detta eminenta forum nämnda story ,fortfarande med ett blodtryck 180/120.
Fortsättning följer nästa vecka!
Tacksam för tips råd och synpunkter
MVH
Matsson
Vill delge en intressant pågående debatt med AMEX reseförsäkring.(fortsättning följer nästa vecka)
BAKGRUND:
Dotter Matsson (goldcard kopplat till pappa/mamma´s platinum) nyopererad i Malaysia med låret fullt av bakterier= 3 x 5 cm samt 3 cm djupt hål i benet. Excellent sjukvård hos Prince Court Medical Center i Kuala Lumpur inkl. nedsövning, 2 tim. operation, enkelrum 5 dagar med all service. Vidare resa till australien, sårvård av snäll reskamrat,samt hemfrakt via ebpoång förra veckan.
Så långt allt väl, försäkringen via Solid, som hanterar AMEX försäkringar fungerar utmärkt. Snabb handläggning samt återbetalning av 30 000:- mot kvitton. Nu efterfrågar vi paragrafen " framtida men samt sveda och värk", vilken visar sig handhas av ett annat bolag nämligen ACE försäkringar. Det är i detta moment vi förflyttas till Östtyskland 1974.
Ace ber om dotters personnummer. Jag förklarar att hon sannolikt inte finns i datan. Får till svar av vi således saknar försäkring.
Jag upplyser Kvinnan om att ACE är underleverantör till Solid som handhar AMEX försäkringar. Kvinnan svarar att hon måste ha blankett från AMEX.
Mitt blodtryck stiger till 160/100 men jag ringer till AMEX, blir kopplad till FALCK emergency, som kopplar mig vidare till SOLID som hänvisar tillbaka till ACE.
Samtal nummer två med ACE:
-Hej det gäller min dotters sveda/värk/framtidamenförsäkring/ som ni hanterar åt SOLID/AMEX.
-Vad har hon för personnummer?
-Det fick ni för två timmar sedan, hon är inte i datan.
-Då måste ni be om blankett av AMEX.
-Jag har nyss ringt AMEX som hänvisar till Er.
-Vi kan inte göra något utan blankett.
-Kan jag tala med ansvarig chef?
-Nej, han finns inte tillgänglig. (ger mej f-n på att han spelar golf 15.30 en vardag)
Börjar känna utmattning och blodtrycket stiger till 190/130.Men trägen vinner, jag kör ett varv till!!!!
Talar återigen med SOLID, som är väldigt förstående och uppriktigt förtvivlade över detta moras till kundservice som deras underleverantör uppvisar. Trevlig handläggare lovar att själv ringa ACE och ordna handläggare till mig.
Två timmar senare ringer den trevliga handläggaren på SOLID och förklarar upprymt att hon talat med ACE, och jag kan omedelbart ringa dit och få all hjälp.Jag ber om handläggarens namn men det behövs inte säger hon, för hela ACE är nu fokuserade på att hantera Matssons ärende.
Strålande glad lämnar jag fredagens viktiga spörsmål,sätter mig ifred på kontoret, blodtrycket sjunker och jag ringer ACE för tredje gången.
-Hej det gäller min dotters sveda/värk/framtidamenförsäkring. Jag förstår att ni fått samtal av SOLID och instruktion att assistera mig i detta ärende.
- Vad har hon för personnummer? Har ni ingen blankett från AMEX?
-FÖR BÖVELEN( blodtryck220/180 jag är nära ett sammanbrott, letar i lådan efter en calvados)
lugnar mej en smula och stammar på nytt fram mitt ärende. Kvinnan känns inte vid något samtal från SOLID och chefen är som sagt ute. (jag ser golfbagen framför mej,strama runt halsen, reducera syretillförseln och halvera den intellektuella förmågan)
Jag ber om ursäkt att jag ringer så här på fredagen och ber att få återkomma efter helgen(om hon händelsevis inte är på servicekurs i Östberlin)
Väl hemma 1730 grillen igång, rejäl calvados avnjuten, sista samtalet från SOLID som undrar hur det hela avlöpt.
Åt Helvete svarar jag och drar hela förloppet. Solid förklarar att det alltid är dessa problem med ACE, men hon skall nå ansvarig på måndag.
Bra, eftersom jag omedelbart väljer att delge detta eminenta forum nämnda story ,fortfarande med ett blodtryck 180/120.
Fortsättning följer nästa vecka!
Tacksam för tips råd och synpunkter
MVH
Matsson
Last edited: