Senaste nytt

Är loungen värt besöket och besväret?

Jag är inte stammis på olika lounger, trots det har jag varit på några väldigt trevliga dit jag alltid försöker komma tillbaka. Däremot finns några dit jag går motvilligt och endast för att testa för första gången eller i nödfall.
Jag var nyligen i en lounge som räknas som flaggskeppsklassad dock jag hatar när man måste JAGA maten. Hellre ingen mat alls! Dessutom att sitta o titta hur folk förgäves försöker hitta något ätbart är så patetisk. Nu pratar vi om folk mestadels resande i C klass och som passerat 40 strecket. Nej, jag kommer i fortsättningen välja tighta anslutningar, flashiga men tömma lounge är inget i min smak.
 

Senator

Moderator
Det här beror helt på tid, plats, syfte och med vem för min del. Jag åker nog inte tidigare någon stans eller via en plats med längre anslutningar; våra vänner på FCT är dock i egen klass :cool:

En plats som t.ex. LHR skulle inte jag hantera om jag inte hade lounge. Det samma med FRA. MUC däremot eller ZRH går det fint.
 
United Red Carpet Club?
Att du är allergisk mot UA vet jag, men så illa har de inte. Det är självservice bar som gäller.

Det är inte så att jag vill hänga ut just denna lounge. Det har varit bättre dagar här med, det uppstår kaos vid lunchtid o sen är det ok. Maten och utbudet är dock sådär, håller inte flaggskeppsklass.
T.ex. Delta SkyClub BOS domestic är überkass i min mening men jag går inte dit längre.

Det bara så att vissa ställen måste och kan bli bättre, jag jämför det med t.ex. BA T5 LHR, slår det mesta i Europa.
 
Last edited:
Det här beror helt på tid, plats, syfte och med vem för min del. Jag åker nog inte tidigare någon stans eller via en plats med längre anslutningar; våra vänner på FCT är dock i egen klass :cool:

En plats som t.ex. LHR skulle inte jag hantera om jag inte hade lounge. Det samma med FRA. MUC däremot eller ZRH går det fint.

kan bara hålla med i ZRH är det helt ok utan loungen men i FRA där vill jag inte vara utan lounge. då man reser långa sträckor blir det ofta typ 4 timmars stopp i t.ex SIN el BKK för vidare färd mot BNE, PER osv och då vill jag ha min lounge att få vila ut i, fräscha upp mm...
 
Toppen