Senaste nytt

Prisvärt hotell i Boston (Back Bay alt Central)

Loffe

Medlem
Hej på er! Skall till Boston på konferens 3/11-8/11 och de förslag vår resebyrå får upp på hotell är groteskt dyra utifrån min arbetsgivares budget. Någon här som har god erfarenhet av Bostons hotell som kan rekommendera ett bra hotell i Back bay området eller som man enkelt tar sig till Copley Plaza från mha public transport? Min budget ligger på ca 2000 SEK per natt.
 

EBGGOT

Medlem
Hilton back bay är bra oct prisvärt! Radisson är prisvärt men renoveras just nu så håll dig borta från det. Bästa är klart Ritz, men det är dyrt som attan ...
 

Totopez

Medlem
Jag har bott på The Back Bay Hotel en gång när jag skulle på baseball. Det var riktigt bra, och du borde komma ner under 2000 per natt. Det gör du inte på Intercontinental tyvärr...
 

Loffe

Medlem
Tack för svaren. Somliga av dessa har jag fått prisuppgift på från resebyrån. Intercontinental skulle gå på 2900 SEK/natt. Hilton Back bay verkar kunna gå in i budget faktiskt om inte resebyrån tar upp sämre priser än hotellets egen hemsida.
 

Loffe

Medlem
Det blev The Back Bay Hotel som blev bokat, via SAS hotellbokning faktiskt. 8000 SEK för fem nätter i superior rum låter helt ok. Återstår att se om hotellet levererar en schysst produkt bara. Hilton skulle gå på 11000 SEK för samma antal nätter.
 
Toppen