Senaste nytt

Köpenhamn-Stockholm enkelresa för 3.656 SEK inkl. skatter, tycker ni att det är dyrt?

Dr. Miles

Expert
Ni som har läst Jacobs artikel funderar säkert om ni kan också göra något liknande.

T ex Köpenhamn-Stockholm enkelresa med SAS kostar allt mellan 499 - 2.900 SEK inkl. skatter.
För er som tvingades att köpa dyr Business class biljett på sträckan av olika anledning förut, kan ni tänka er att ta en "liten" omväg till Hong Kong innan du far vidare till Stockholm? ;)

Qatar Airways har bra deal(tyvärr i ekonomiklass) till Hong Kong och du kan också flyga Köpenhamn-Doha-Hong Kong-Doha-Stockholm(eller vice versa) istället av en vanlig t/r.


SAS enkelresa bijettpriser mellan Köpenhamn och Stockholm. Priserna är i SEK.
Screenshot20120525_2.jpg

Qatar Airways biljett mellan Köpenhamn-Doha-Hong Kong-Doha-Stockholm. Priset är i SEK.
Screenshot20120525_1.jpg

Förvåningsvärt nog en sådan biljett kostar inte mycket mer än en Business class biljett mellan Köpenhamn och Stockholm. Bara ca 800 SEK mer.

Så nästa gång du har ett möte i Köpenhamn och du tycker att din hemresebijett är dyr, ta gärna en sväng till Hong Kong och Doha(1 stopover är gratis) innan du åker hem till Stockholm. :)


För övrigt, en sådan resa ger ca 6.785 användbara miles till United Mileage Plus eller US Dividend Miles, istället av 1.000 EuroBonus poäng(för icke status havare)

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Om ni har Diners Club kort kan ni använda deras kontrakt lounger på de flygplatserna.


EDIT: Det finns också priser till Dubai(3.265 SEK inkl. skatter) och andra destinationer.
 
Last edited:

agehall

Medlem
Fast de där restiderna i Y är ju inte att leka med. Jag vet inte om mina knän tycker det är värt det...
 

Malu

Medlem
Fantastiskt! Vem är först att prova?? :)

(Förresten - ska inte den här tråden ligga i "Flygbiljetter" och inte i "Flygplatser"?)
 

jumbooze

Medlem
Nu blev man ju sugen att åka till ARN :D

Vore ju skoj att klämma in asien även om det är i Y.

AHO tack för att du hittade något ex-CPH som ser skoj ut.


AHO: om man ska söka på denna resa är det ITA Matrix som gäller eller hur hittar man den för att kunna titta på datum.
 
Last edited:

Dr. Miles

Expert
AHO: om man ska söka på denna resa är det ITA Matrix som gäller eller hur hittar man den för att kunna titta på datum.

Kommand på ITA ser ut så här.

Multi-city search

FLIGHT 1
Departing from: CPH (eller ARN eller OSL)
qr doh qr /f bc=e

Destination: HKG


FLIGHT 2
Departing from: HKG
qr doh qr /f bc=e

Destination: ARN (eller CPH eller OSL)
 
Last edited:

KeXx

Medlem
Haha! Världsklass AHO!

Jag har ju alltid velat besöka Hong Kong och Tokyo. Nu har man ju chansen att i alla fall testa en av dessa nästa gång man ska till Stockholm. Synd bara att det inte ger avkastning på någon bonusprogram jag använder.
 
Toppen